przez Marcin » Cz, 21 mar 2002, 12:00
wiadectwo pracy powinno być podpisane przez pracodawcę lub osobę działającą w jego imieniu. Jeśli osoba fizyczna będąca pracodawcą umrze, możliwe są dwa rozwiązania:
1) świadectwo podpisuje osoba posiadająca pełnomocnictwo nie wygasające w chwili śmierci mocodawcy (art. 101 § 2 kc), wyznaczona do wykonywania czynności w sprawach z zakresu prawa pracy (art. 3[1] kp.);
2) świadectwo podpisują spadkobiercy zmarłego lub jeden z nich, wyznaczony przez pozostałych.
Przy okazji: jeśli umowa o pracę wygasła z powodu śmierci pracodawcy, pracownikowi należy się odszkodowanie przewidziane w art. 63 [2] § 2 kp.
Zakładam, że nie doszło do przejęcia pracownika przez nowego pracodawcę na zasadach określonych w art. 23[1] kp.