Czy w swiadectwie pracy powinny być zamieszczone:
1. Ilość dni niewykorzystanego urlopu wypoczynkowego, oraz fakt iż nie został zapłacony ekwiwalent za ten urlop?
W świadectwie podaje się liczbę wykorzystanych dni urlopu wypoczynkowego (§ 1 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia MPiPS z dnia 15 maja 1996 r. w sprawie szczegółowej treści świadectwa pracy oraz sposobu i trybu jego wydawania i prostowania). Jeżeli pracodawca uznaje roszczenie o wypłatę ekwiwalentu za słuszne, ale nie ma środków na jego zaspokojenie, powinien stosowną informację zamieścić w świadectwie (§ 1 ust. 1 pkt 4 rozporządzenia).
2. W związku z rozwiązaniem umowy o pracę należy mi się 3 miesięczne odszkodowanie, które nie zostało zapłacone, cz to także powinno znależć odzwierciedlenie w świadectwie pracy, jeśli tak to w którym punkcie?
Jw., tzn. jeżeli pracodawca uznaje roszczenie o wypłatę odszkodowania za słuszne, ale nie ma środków na jego zaspokojenie, powinien stosowną informację zamieścić w świadectwie (§ 1 ust. 1 pkt 4 rozporządzenia) w ust. 6 (por. pkt 5.1. pouczenia do wzoru świadectwa pracy w załączniku do rozporządzenia).
3. Czy umieszcza się także takie informacje jak zwolnienie lekarskie powyżej 33 dni, kiedy to przysługuje zasiłek chorobowy,
Powyżej 33 dni - nie. Wtedy zamieszcza się wzmiankę o wypłaceniu wynagrodzenia za 33 dni niezdolności do pracy.
czy informacja o urlopie macierzyńskim?
M.zd., nie.