Œwiadectwo pracy

umowy o pracę, obowiązki pracownika i pracodawcy, czas pracy, urlop płatny i bezpłatny, urlop macierzyński i wychowawczy, związki zawodowe, zwolnienia grupowe, BHP, wynagrodzenia za pracę, zatrudnianie młodocianych.

Œwiadectwo pracy

Postprzez katka-76 » N, 22 lut 2004, 18:38

rozwiązałam umowę o pracę korzystając z art 55 1 Kp. Czy w swiadectwie pracy powinny być zamieszczone:
1. Ilość dni niewykorzystanego urlopu wypoczynkowego, oraz fakt iż nie został zapłacony ekwiwalent za ten urlop?

2. W związku z rozwiązaniem umowy o pracę należy mi się 3 miesięczne odszkodowanie, które nie zostało zapłacone, cz to także powinno znależć odzwierciedlenie w świadectwie pracy, jeśli tak to w którym punkcie?

3. Czy umieszcza się także takie informacje jak zwolnienie lekarskie powyżej 33 dni, kiedy to przysługuje zasiłek chorobowy, czy informacja o urlopie macierzyńskim?
katka-76
 
Posty: 0
Dołączył(a): Cz, 1 sty 1970, 02:00

Postprzez Marcin » Pn, 23 lut 2004, 17:41

Czy w swiadectwie pracy powinny być zamieszczone:
1. Ilość dni niewykorzystanego urlopu wypoczynkowego, oraz fakt iż nie został zapłacony ekwiwalent za ten urlop?


W świadectwie podaje się liczbę wykorzystanych dni urlopu wypoczynkowego (§ 1 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia MPiPS z dnia 15 maja 1996 r. w sprawie szczegółowej treści świadectwa pracy oraz sposobu i trybu jego wydawania i prostowania). Jeżeli pracodawca uznaje roszczenie o wypłatę ekwiwalentu za słuszne, ale nie ma środków na jego zaspokojenie, powinien stosowną informację zamieścić w świadectwie (§ 1 ust. 1 pkt 4 rozporządzenia).

2. W związku z rozwiązaniem umowy o pracę należy mi się 3 miesięczne odszkodowanie, które nie zostało zapłacone, cz to także powinno znależć odzwierciedlenie w świadectwie pracy, jeśli tak to w którym punkcie?


Jw., tzn. jeżeli pracodawca uznaje roszczenie o wypłatę odszkodowania za słuszne, ale nie ma środków na jego zaspokojenie, powinien stosowną informację zamieścić w świadectwie (§ 1 ust. 1 pkt 4 rozporządzenia) w ust. 6 (por. pkt 5.1. pouczenia do wzoru świadectwa pracy w załączniku do rozporządzenia).


3. Czy umieszcza się także takie informacje jak zwolnienie lekarskie powyżej 33 dni, kiedy to przysługuje zasiłek chorobowy,


Powyżej 33 dni - nie. Wtedy zamieszcza się wzmiankę o wypłaceniu wynagrodzenia za 33 dni niezdolności do pracy.
czy informacja o urlopie macierzyńskim?


M.zd., nie.
Marcin
 
Posty: 0
Dołączył(a): Cz, 1 sty 1970, 02:00

Postprzez ela » Śr, 25 lut 2004, 13:38

[
3. Czy umieszcza się także takie informacje jak zwolnienie lekarskie powyżej 33 dni, kiedy to przysługuje zasiłek chorobowy,


Powyżej 33 dni - nie. Wtedy zamieszcza się wzmiankę o wypłaceniu wynagrodzenia za 33 dni niezdolności do pracy.
czy informacja o urlopie macierzyńskim?


M.zd., nie.


Ja umieszczam w punkcie 4 ppkt. 10 świadectwa pracy informację o okresach nieskładkowych czyli zasiłkach chorobowych i opiekuńczych. Jeżeli jest ich b. dużo sporządzam załącznik do świadectwa pracy.

Co do urlopu macierzynskiego - zgadzam się.
ela
 

Postprzez Marcin » Śr, 25 lut 2004, 14:51

Ja umieszczam w punkcie 4 ppkt. 10 świadectwa pracy informację o okresach nieskładkowych czyli zasiłkach chorobowych i opiekuńczych. Jeżeli jest ich b. dużo sporządzam załącznik do świadectwa pracy.


Racja - nie będzie tego w pkt 4.4, natomiast znajdzie się w pkt 4.10.
Marcin
 
Posty: 0
Dołączył(a): Cz, 1 sty 1970, 02:00


Powrót do Prawo Pracy

 


  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Wyświetlone
    Ostatni post

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości