Czy gdy pierwszego stycznia pracodawca, który dotychczas tworzył fundusz socjalny znajduje się w sytuacji ze nie ma obowiązku go tworzenia to czy do rezygnacji z funduszu potzrebna jest jakaś uchwała zarządu czy po prostu czynnościami faktycznymi (likwidacja konta itd) z funduszu się rezygnuje a właśnie utzrymanie funduszu w sytuacji gdy nie ma obowiązku jego tworzenia wymaga jakiejś uchwały?
Art. 12 ustawy nowelizującej stanowi, że pracodawcy, którzy utworzyli zakładowy fundusz świadczeń socjalnych, a nie mają obowiązku jego tworzenia na podstawie nowych przepisów, wydatkują zgromadzone na rachunku Funduszu środki na cele i według zasad dotychczasowych.
Jesli zaś chodzi o likwidację albo utrzymanie zfśs, to o ile istniał on wcześniej, powinien funkcjonować także jego regulamin (art. 8 ust. 2 ustawy o zfśs). W przypadku rezygnacji z utrzymywania funduszu, należałoby ten regulamin uchylić aktem przyjętym u danego pracodawcy (np. uchwała zarządu, zarządzenie prezesa itp). Jeśli zaś pracodawca zamierza nadal utrzymywać fundusz, nie musi w zasadzie nic robić, aczkolwiek dla jasności sytuacji nie zaszkodzi podjęcie uchwały o jego dalszym prowadzeniu. W takiej sytuacji należy jednak sprawdzić, czy regulamin zfśs nie wymaga dostosowania do nowych przepisów, np. do art. 8 ust.2a ustawy.