Czy fakt przyjęcia skargi na pracownika urzędu miejskiego powinien być potwierdzony. Chodzi mi o to, czy jeżeli taka skarga została przesłana pocztą, to organ, do którego ona wpłynęła, powinien powiadomić skaładającego skargę pisemnie o jej otrzymaniu.
Zgodnie z § 7 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków, "przyjmujący skargi i wnioski potwierdza złożenie skargi lub wniosku,
jeżeli zażąda tego wnoszący".
Jeżeli tak, to jakie przepisy to regulują?
Regulują to przepisy działu VIII Kodeksu postępowania administracyjnego (art. 221 i następne) oraz
rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r.
w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.
Co do bezwzględnych obowiązków organu załatwiającego skargę, to organ na pewno ma obowiązek zawiadomić o sposobie załatwienia skargi (art. 238 k.p.a.) a jeśli załatwienie się przedłuża ponad ustawowe terminy to o przyczynach takiej sytuacji (art. 237 § 4 k.p.a. w zw. z art. 36-38 k.p.a.)