gwarancja

odszkodowanie, zwrot towarów, reklamacja, Rzecznik Praw Konsumenta, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK)

gwarancja

Postprzez atena » Śr, 3 sie 2005, 11:52

co zrobić w przypadku gdy oddano do naprawy telefon - miał być oddany z serwisu do 14 dni roboczych , a był po 3 tyg. nie naprawiony?
atena
 
Posty: 0
Dołączył(a): Cz, 1 sty 1970, 02:00

Postprzez Dredd » Śr, 3 sie 2005, 11:57

co zrobić w przypadku gdy oddano do naprawy telefon - miał być oddany z serwisu do 14 dni roboczych , a był po 3 tyg. nie naprawiony?


Piszesz w tytule o gwarancji. Wnioskuję więc że udzielono Ci gwarancji (a nie tylko rękojmi). W tej sytuacji trzeba by zajrzeć do tekstu gwarancji aby zadecydować co dalej.

Ewentualnie gdybyś chciała skorzystać z rękojmi to znaczenie może mieć czy ten telefon był kupiony przez konsumenta, czy np. przez firmę na potrzeby jej działalności
Dredd
 
Posty: 0
Dołączył(a): Cz, 1 sty 1970, 02:00

Postprzez atena » Śr, 3 sie 2005, 13:59

właśnie w gwarancji jest tylko wspomniane o tych 14 dniach w razie "zepsucia sie" i nic więcej...
atena
 
Posty: 0
Dołączył(a): Cz, 1 sty 1970, 02:00

Postprzez atena » Śr, 3 sie 2005, 14:00

chodzi o osobę fiz. - nie o firmę
atena
 
Posty: 0
Dołączył(a): Cz, 1 sty 1970, 02:00

Postprzez Marcin » Śr, 3 sie 2005, 14:29

Art. 8 ustawy o sprzedaży konsumenckiej:

1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.

2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.

3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione.

4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.
Marcin
 
Posty: 0
Dołączył(a): Cz, 1 sty 1970, 02:00


Powrót do Prawa Konsumenta

 


  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Wyświetlone
    Ostatni post

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości