Gwarancja - ile dni na rozpatrzenie?

odszkodowanie, zwrot towarów, reklamacja, Rzecznik Praw Konsumenta, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK)

Gwarancja - ile dni na rozpatrzenie?

Postprzez SzymonTER » Pt, 18 lut 2005, 21:04

Witam,
Niecały rok temu zakupiłem w sklepie komputerowym NET-Service w Gdyni płytę główną. W styczniu tego roku zaczęły się dziać z nią dziwne rzeczy. 28 stycznia oddałem ją na gwarancję do sklepu. Zadzwoniłem kilka dni po tym fakcie do tego sklepu gdzie mi powiedzieli że płyta jest uszkodzona i odsyłają ją do głównego serwisu zajmującego sie naprawą płyt główną marki epox (zapewne jest to firma PRONOX z Gdańska, chociaż moge się mylić). I teraz tak, dzisiaj jest 18 luty a płyty nie mam jeszcze w domu. Na stronie federacji konsumenta przeczytałem, że osoba udzielająca gwarancji ma 14 dni na rozpatrzenie gwarancji. No to już dawno jest po terminie...jednak na mojej karcie gwarancyjnej wystawionej przez sklep NET Service jest napisane: "Ujawnione w okresie gwarancji wady podzespołów będą usuwane nieodpłatnie w ciagu 30 dni od dnia dostarczenia towaru do gwaranta. Okres gwarancji ulega przedłużeniu o czas naprawy wadliwego towaru." Jak więc zatem jest? 14 dni czy 30 dni? No i czemu po serwisowaniu płyty nadal nie uzyskam gwarancji 24miesięcznej taką jaką dostałem przy zakupie? Obawiam sie również że płyta przez 30 dni kalendarzowych nie zostanie mi zwrócona w stanie używalności i sprzedawca powie mi że to jest 30 dni roboczych (od pn. do pt.) zatem musiałbym czekać o wiele dłużej...
Jak wiec jest według prawa, co mam robić?
SzymonTER
 
Posty: 0
Dołączył(a): Cz, 1 sty 1970, 02:00

Postprzez shuehos » Pt, 18 lut 2005, 21:13

Jak wiec jest według prawa, co mam robić?



Jest to zakup prywatny,czy na firmę?
shuehos
 
Posty: 0
Dołączył(a): Cz, 1 sty 1970, 02:00

Postprzez SzymonTER » Pt, 18 lut 2005, 21:18

Prywatny
SzymonTER
 
Posty: 0
Dołączył(a): Cz, 1 sty 1970, 02:00

Postprzez shuehos » Pt, 18 lut 2005, 21:28

Prywatny



Więc popróbuj z tej ustawy tu
shuehos
 
Posty: 0
Dołączył(a): Cz, 1 sty 1970, 02:00

Postprzez SzymonTER » Pt, 18 lut 2005, 21:34

Ale ta ustawa obejmuje wszystkie produkty? Czy tylko te na które nie została udzielona pisemna gwarancja?
Czy postanowienia wypunktowane na gwarancji sklepowej dotyczące terminu 30 dni na naprawę są zgodne z prawem? Sklep sam sobie ustala ile czasu ma na rozpatrzenie gwarancji? Czy tozpatrzenie gwarancji to decyzja co dalej sklep zrobi z daną zreczą...czyli np oddaje suszarkę do sklepu i po 13 dniach sklep mi mówi że ją naprawi, i za 30 dni będe mógł ją odebrać.
Jak ta sprawa wyglada, jestem młody i taki język ustawowy jest dla mnie bardzo zawiły :(
SzymonTER
 
Posty: 0
Dołączył(a): Cz, 1 sty 1970, 02:00

Postprzez shuehos » Pt, 18 lut 2005, 21:39

Ale ta ustawa obejmuje wszystkie produkty? :(




Udzielenie/nieudzielenie gwarancji nie ma tu znaczenia.
shuehos
 
Posty: 0
Dołączył(a): Cz, 1 sty 1970, 02:00

Postprzez SzymonTER » Pn, 21 lut 2005, 19:06

Fajnie, dzisiaj dzwoniłem do sklepu i powiedzieli że płyta jest do odbioru...nic z nią nie zrobili. Najdziwniejsze jest to ze3 serwis epoxa ztwierdził ze płyta jest sprawna a ja i serwis sklepowy stwierdziliśmy zgodnie że płyta jest jebnięta :/
SzymonTER
 
Posty: 0
Dołączył(a): Cz, 1 sty 1970, 02:00

Postprzez shuehos » Pn, 21 lut 2005, 22:28

Fajnie, dzisiaj dzwoniłem do sklepu i powiedzieli że płyta jest do odbioru...nic z nią nie zrobili.



Poiformuj ich,że ze względu na niezgodnosć z umową odstępujesz od niej,daj trzy dni na zwrot gotówki,postrasz sądem,

Najdziwniejsze jest to ze3 serwis epoxa ztwierdził ze płyta jest sprawna


Tu odpowiedzialność ponosi sprzedawca.
shuehos
 
Posty: 0
Dołączył(a): Cz, 1 sty 1970, 02:00


Powrót do Prawa Konsumenta

 


  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Wyświetlone
    Ostatni post

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron