Witam,
Niecały rok temu zakupiłem w sklepie komputerowym NET-Service w Gdyni płytę główną. W styczniu tego roku zaczęły się dziać z nią dziwne rzeczy. 28 stycznia oddałem ją na gwarancję do sklepu. Zadzwoniłem kilka dni po tym fakcie do tego sklepu gdzie mi powiedzieli że płyta jest uszkodzona i odsyłają ją do głównego serwisu zajmującego sie naprawą płyt główną marki epox (zapewne jest to firma PRONOX z Gdańska, chociaż moge się mylić). I teraz tak, dzisiaj jest 18 luty a płyty nie mam jeszcze w domu. Na stronie federacji konsumenta przeczytałem, że osoba udzielająca gwarancji ma 14 dni na rozpatrzenie gwarancji. No to już dawno jest po terminie...jednak na mojej karcie gwarancyjnej wystawionej przez sklep NET Service jest napisane: "Ujawnione w okresie gwarancji wady podzespołów będą usuwane nieodpłatnie w ciagu 30 dni od dnia dostarczenia towaru do gwaranta. Okres gwarancji ulega przedłużeniu o czas naprawy wadliwego towaru." Jak więc zatem jest? 14 dni czy 30 dni? No i czemu po serwisowaniu płyty nadal nie uzyskam gwarancji 24miesięcznej taką jaką dostałem przy zakupie? Obawiam sie również że płyta przez 30 dni kalendarzowych nie zostanie mi zwrócona w stanie używalności i sprzedawca powie mi że to jest 30 dni roboczych (od pn. do pt.) zatem musiałbym czekać o wiele dłużej...
Jak wiec jest według prawa, co mam robić?