koszty pracownika

umowy o pracę, obowiązki pracownika i pracodawcy, czas pracy, urlop płatny i bezpłatny, urlop macierzyński i wychowawczy, związki zawodowe, zwolnienia grupowe, BHP, wynagrodzenia za pracę, zatrudnianie młodocianych.

koszty pracownika

Postprzez Ewelinka » Pn, 14 kwi 2003, 11:49

Pracownik otrzymuje wynagrodzenie za dany miesiąc 5 dnia następnego miesiąca. Ponieważ zwalnia się w kwietniu, chciałby otrzymać wynagrodzenie za kwiecień w dniu zwolnienia, tj. 16 kwietnia.
Nie mogę odliczyć mu kosztów po raz drugi w tym samym miesiącu, więc będzie stratny o koszty za jeden miesiąc?
Ewelinka
 
Posty: 0
Dołączył(a): Cz, 1 sty 1970, 02:00

Postprzez Dariusz_Kowalczuk » Pn, 14 kwi 2003, 13:21

Nie mogę odliczyć mu kosztów po raz drugi w tym samym miesiącu

Dlaczego nie?
Dariusz_Kowalczuk
 
Posty: 0
Dołączył(a): Cz, 1 sty 1970, 02:00

Postprzez Ewelinka » Pn, 14 kwi 2003, 13:29

To własnie jest moje pytanie. Koszty pracownika wynoszą 99,96 zł. i tyle mogę mu potrącić w miesiącu. Podobnie z kwotą zmniejszającą podatek 1/12 miesięcznie.
Jeżeli 5 kwietnia wypłacam mu wynagrodzenie za marzec, a 16 kwietnia za kwiecień co z kosztami i kwotą wolną?
Ewelinka
 
Posty: 0
Dołączył(a): Cz, 1 sty 1970, 02:00

Postprzez Dariusz_Kowalczuk » Pn, 14 kwi 2003, 13:42

To własnie jest moje pytanie. Koszty pracownika wynoszą 99,96 zł. i tyle mogę mu potrącić w miesiącu. Podobnie z kwotą zmniejszającą podatek 1/12 miesięcznie.
Jeżeli 5 kwietnia wypłacam mu wynagrodzenie za marzec, a 16 kwietnia za kwiecień co z kosztami i kwotą wolną?

Moim zdaniem w kwietniu rozliczasz "podwójnie", gdyż dotyczą one dwóch miesięcy. Oczywiście, jeśli wynagrodzenie zostanie faktycznie wypłacone ;)
Dariusz_Kowalczuk
 
Posty: 0
Dołączył(a): Cz, 1 sty 1970, 02:00

Postprzez meduza » Wt, 15 kwi 2003, 07:40

Jestem innego zdania, w jednym miesiącu tylko jedne koszty, a w PIT-11 wykazujesz tyle ile mu sie faktycznie należy.
meduza
 
Posty: 0
Dołączył(a): Cz, 1 sty 1970, 02:00

Postprzez Ewelinka » Wt, 15 kwi 2003, 08:29

Chyba jednak PIT-11 odzwierciedla dane zawarte w karcie ewidencji wynagrodzeń pracownika.
Nadal nie jestem przekonana, czy prawidłowym jest odliczenie kosztów i ulgi podatkowej 2 x w miesiącu. Chyba jednak nie, bo gdyby pracownik zatrudnił się w innym zakładzie 1 maja, to miałby zawyżone koszty i ulgę.
Ewelinka
 
Posty: 0
Dołączył(a): Cz, 1 sty 1970, 02:00

Postprzez Dariusz_Kowalczuk » Wt, 15 kwi 2003, 12:33

Jestem innego zdania, w jednym miesiącu tylko jedne koszty, a w PIT-11 wykazujesz tyle ile mu sie faktycznie należy.

Polecam lekturę art. 12 ust. 1 updof, art. 22 ust. 2a updof, art. 32 ust. 2 updof.
Dariusz_Kowalczuk
 
Posty: 0
Dołączył(a): Cz, 1 sty 1970, 02:00

Postprzez Ewelinka » Wt, 15 kwi 2003, 13:18

Lektura tych art. utwierdziła mnie w przekonaniu, że koszty i ulga tylko 1 x w miesiącu.
Ewelinka
 
Posty: 0
Dołączył(a): Cz, 1 sty 1970, 02:00


Powrót do Prawo Pracy

 


  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Wyświetlone
    Ostatni post

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości