Urząd Gminy wysłał mi w jednym liście poleconym 8 upomień dotyczących zapłaty rat miesięcznych podatku od nieruchomości (1 upomnienie za każdy miesiąc - od I - VIII). Czy zasadne jest na każdym upominieniu doliczanie kosztów upomnienia skoro zostały one dostarczone jednym listem poleconym? Moim zdaniem (być może nie mam racji) skoro urząd wysłał upominienia jednym listem, to powien mi naliczyć koszty upomnienia raz a nie 8 razy.
Czy zasadne jest na każdym upominieniu doliczanie kosztów upomnienia skoro zostały one dostarczone jednym listem poleconym?
Zasadne - § 1 rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 27 listopada 2001 r. w sprawie wysokości kosztów upomnienia skierowanego przez wierzyciela do zobowiązanego przed wszczęciem egzekucji administracyjnej (Dz. U. Nr 137, poz. 1543).
W jaki spoób liczę odsetki od zaległości podatkowych w tym przypadku? Czy traktuję je odrębnie (każde odrębnie zaokrąglam, odrzucam te poniżej 2 zł) czy łącznie (sumuję bez zaokrąleń od każdej zaległości i nieodrzucam tych poniżej 2 zł jeśli łącznie przekraczają 2 zł). Wydaje mi się, ze pierwszy sposób jest prawidłowy, ale lepiej się upewnić.
Czy traktuję je odrębnie (każde odrębnie zaokrąglam, odrzucam te poniżej 2 zł) czy łącznie (sumuję bez zaokrąleń od każdej zaległości i nieodrzucam tych poniżej 2 zł jeśli łącznie przekraczają 2 zł).