Proszę o pomoc - mandat na granicy

Postępowanie przed organami administracyjnymi m.in. nabywanie obywatelstwa, dowód osobisty, paszport, prawo jazdy, zmiana nazwiska, meldunek, pozwolenie na broń, skarga do sądu administracyjnego, decyzje administracyjne, a także prawo o ruchu drogowym, ochrona środowiska.

Proszę o pomoc - mandat na granicy

Postprzez Mateusz7 » Pn, 26 wrz 2005, 11:11

Witam!
Nie znam się na tym, ale bardzo proszę o pomoc, jeśli ktoś może...
Czy można i czy jest sens pisania odwołania od mandatu (100zł) wydanego przez polską Straż Graniczną (PL-CR)? Mandat wydany za przekroczenie granicy w niedozwolonym miejscu, ale z paszportem.
Chodzi o osobę która dopiero za pare miesięcy będzie pełnoletnia, jest na utrzymaniu rodziców, nie pracuje, uczy się.
Mateusz7
 
Posty: 0
Dołączył(a): Cz, 1 sty 1970, 02:00

Postprzez Dredd » Pn, 26 wrz 2005, 17:26

Czy można i czy jest sens pisania odwołania od mandatu (100zł) wydanego przez polską Straż Graniczną (PL-CR)? Mandat wydany za przekroczenie granicy w niedozwolonym miejscu, ale z paszportem.


Czy aby na pewno za przekroczenie granicy? Czy jest wskazany w mandacie przepis za którego naruszenie nałożono mandat?
Dredd
 
Posty: 0
Dołączył(a): Cz, 1 sty 1970, 02:00

Postprzez Mateusz7 » Wt, 27 wrz 2005, 00:00

"Dokonał przekroczenia granicy wvrew przepisom z CD do RP"
Mialem paszport, ale szedłem przez zieloną granicę.
Jest napisane "Na podstawie art. 95 1 i art 96 1 ustawy z dn. 24 o8.01 - Kodeks postępowania w sprawach o wykroczenia (Dz. U. Nr. 106, poz 1148) nałożono mandat karny w wysokości 100 złotych

Teraz mam skończone 17 lat.
Z tego co wiem to 24 września zmieniły się przepisy i takie przekroczenie prawne jest wykroczeniem, a nie przestępstwem - tak twierdzili pogranicznicy.
Mateusz7
 
Posty: 0
Dołączył(a): Cz, 1 sty 1970, 02:00

Postprzez Mateusz7 » Wt, 27 wrz 2005, 00:14

Miało być oczywiscie z CR do RP a nei z "CD"
Mateusz7
 
Posty: 0
Dołączył(a): Cz, 1 sty 1970, 02:00