zawieszenie postępowania alimentacyjnego

rozwód, separacja, podział majątku, renta rodzinna, ustalenie ojcostwa, opieka, kuratela

zawieszenie postępowania alimentacyjnego

Postprzez Anna_kwiatkowsk1 » Cz, 19 sty 2006, 19:26

Dzień dobry.
Zwracam się do Was z zapytaniem i prośbą. W Sądzie Rodzinnym ojciec założył córce sprawę o alimenty (brak środków do życia, bezdomny). Na dzień 26 stycznia br został wyznaczony termin rozprawy. Ojciec nie jest bierny w oczekiwaniu na alimentowanie i wyjechał na drugi koniec kraju w poszukiwaniu pracy. Jeszcze jej nie znalazł. Na rozprawę nie może się stawić z uwagi na brak pieniędzy na bilet oraz przeziębienie. Do lekarza nie poszedł, ponieważ leczy się domowymi sposobami. Teraz moje zapytanie. Nie jestem prawnikiem i nie wiem co mu doradzić w takiej sytuacji.
Zawiadomić Sąd, że powód nie może przyjechać na rozprawę i że chce cofnąć pozew? a może lepiej zawiesić postępowanie?
Czy mogę poprosić o jakieś wskazówki lub ewentualnie wzór takiego wniosku o zawieszenie.
Z góry serdecznie dziękuję.
Anna_kwiatkowsk1
 
Posty: 0
Dołączył(a): Cz, 1 sty 1970, 02:00

Postprzez Marcin » Pt, 20 sty 2006, 00:34

Zgodnie z art. 174 § 1 pkt 3 kpc, sąd zawiesza postępowanie z urzędu, jeżeli strona lub jej przedstawiciel ustawowy znajduje się w miejscowości pozbawionej wskutek nadzwyczajnych wydarzeń komunikacji z siedzibą sądu. M.zd., tu nie ma przesłanek do zawieszenia, bo choroba strony czy brak pieniędzy na bilety to nie są nadzwyczajne wydarzenia pozbawiające komunikacji.
Marcin
 
Posty: 0
Dołączył(a): Cz, 1 sty 1970, 02:00

zawieszenie postępowania

Postprzez Anna_kwiatkowsk1 » Pt, 20 sty 2006, 18:16

Marcin proszę podpowiedz mi co mam w tym przypadku doradzić mojemu znajomemu. Właściwie miałam przygotowane pismo i dosłownie za 5 min planowałam je wysłać. Proszę czy możesz mi pomc. Dzisiaj muszę wysłać aby dotarło do sądu.
Wnosek powoda o zawieszenie postępowania