podatek VAT, PIT, CIT, księgowość i rachunkowość przedsiębiorstw, podatek od spadków i darowizn, podatek od czynności cywilnoprawnych, podatek od nieruchomości, opłaty skarbowe, postępowanie podatkowe, prawo celne, prawo dewizowe
przez staszekd » Pn, 12 lis 2007, 18:12
Moja żona prowadzi działalność od maja 2007 roku. W październiku poszła na L4 i ZUS odmówił jej wypłaty odszkodowania ze względu na zbyt krótki okres prowadzenia działalności. Jednak składki z miesiąc październik zostały zapłacone w mniejszej wysokości. W wynik tego żona straciła ciągłość opłacania składek i termin 180 dni zaczął biec od listopada. Problem jest o tyle istotny, że moja żona jest w ciąży z terminem na styczeń więc nie dostanie żadnych pieniędzy z ZUS.
Czy można więc żądać od biura rachunkowego rekompensaty za to, że źle wyliczyło składkę ZUS nie sprawdzając daty rozpoczęcia działalności?
-
staszekd
-
- Posty: 0
- Dołączył(a): Cz, 1 sty 1970, 02:00
przez kier_as » Pn, 12 lis 2007, 18:46
Zadac odszkodowania można za wszelkie straty poniesione na skutek błędu biura w czynnościach objętych w waszej umowie, czyli których zakres nalezał do obowiazków biura
-
kier_as
-
- Posty: 0
- Dołączył(a): Cz, 1 sty 1970, 02:00
przez ewakm » Śr, 14 lis 2007, 11:29
Okres wyczekiwania po którym ZUS wypłaca zasiłki jest wprawdzie 6 miesięcy w przypadku choroby, ale tylko 1 miesiąc w przypadku zasiłku macierzyńskiego, więc przynajmniej prawa do macierzyńskiego żona nie powinna utracić. (jeśli poród będzie za conajmniej miesiąc) Mozna też spróbować napisac podanie do ZUS o przywrócenie terminu tak aby po zapłaceniu składek za cały miesiąc nie było przerwy w podleganiu ubezpieczeniu chorobowemu.
-
ewakm
-
- Posty: 0
- Dołączył(a): Cz, 1 sty 1970, 02:00
przez krzysztof80 » Cz, 29 sty 2009, 16:50
W takim wypadku biuro rachunkowe powinno pójść na ugodę i wypłacić odszkodowanie.
-
krzysztof80
-
- Posty: 0
- Dołączył(a): Cz, 1 sty 1970, 02:00
-
Powrót do Prawo Podatkowe i Finansowe
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości