Strona 1 z 1

Odrzucenie reklamacji

PostNapisane: So, 26 mar 2005, 22:59
przez t_o_m_a_s_h
Witam,

niedawno zakupiłem gogle narciarskie bardzo znanej firmy w tej branży, nie były one tanie (160 zł.), postawiłem na jakość, wygląd, funkcjonalność... Niestety, od samego początku z jednej strony, wewnętrzna szybka zaczęła się odklejać co powodowało parowanie gogli. Szybkę tę można było docisnąć tak, aby ponownie się skleiła, niestety po pewnym czasie znowu się odklejała... Gogle zareklamowałem. Po ponad dwóch tygodniach dostałem opinię, że jest to uszkodzenie mechaniczne, znaleziono rysę 0,5 mm na szybce i stwierdzono, że ona jest przyczyną odklejania się szybki. W sklepie buchnąłem ŒMIECHEM!!! W karcie reklamacyjnej było również napisane, że jak będę chciał używać tych gogli w przyszłym roku to na aukcji w internecie mam sobie kupić nową szybkę HA HA HA. Do czego to dzisiaj dochodzi. Oczywiście się nie zgodziłem z tą opinią i gogli nie odebrałem. Obiecano mi, że skontaktują się jeszcze raz z producentem i we wtorek (po świętach) dostanę odpowiedź. Moje pytanie, co mam zrobić jak znowu odmówią??? Chyba nie wytrzymam...........

PostNapisane: N, 27 mar 2005, 08:19
przez shuehos
Moje pytanie, co mam zrobić jak znowu odmówią???




Pozew do sądu.

PostNapisane: Śr, 30 mar 2005, 10:08
przez Marcin
Rzeczywiście, wtedy pozostaje pozew do sądu, z tym że można wcześniej próbować mediacji organizacji konsumenckich albo PIH. Jeszcze jedno ważne pytanie: po jakim czasie od złożenia reklamacji otrzymałeś odpowiedź sprzedawcy ? Piszesz bowiem:
Po ponad dwóch tygodniach dostałem opinię, że jest to uszkodzenie mechaniczne, znaleziono rysę 0,5 mm na szybce i stwierdzono, że ona jest przyczyną odklejania się szybki.

Jest to istotne, bowiem przekroczenie terminu 14 dni (kalendarzowych, nie - roboczych!) przez sprzedawcę jest równoznaczne z uznaniem reklamacji (art. 8 ust. 3 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego - Dz. U. Nr 141, poz. 1176, ze zm.).

PostNapisane: Śr, 30 mar 2005, 14:51
przez shuehos
z tym że można wcześniej próbować mediacji organizacji konsumenckich albo PIH.



Z tym,że na to musi być zgoda sprzedawcy.

PostNapisane: Pn, 11 kwi 2005, 09:11
przez t_o_m_a_s_h
Problem się rozwiązał, dostałem nowe gogle. Dziękuję za pomoc.

pozdrawiam

Tomasz