Odrzucenie reklamacji

odszkodowanie, zwrot towarów, reklamacja, Rzecznik Praw Konsumenta, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK)

Odrzucenie reklamacji

Postprzez t_o_m_a_s_h » So, 26 mar 2005, 22:59

Witam,

niedawno zakupiłem gogle narciarskie bardzo znanej firmy w tej branży, nie były one tanie (160 zł.), postawiłem na jakość, wygląd, funkcjonalność... Niestety, od samego początku z jednej strony, wewnętrzna szybka zaczęła się odklejać co powodowało parowanie gogli. Szybkę tę można było docisnąć tak, aby ponownie się skleiła, niestety po pewnym czasie znowu się odklejała... Gogle zareklamowałem. Po ponad dwóch tygodniach dostałem opinię, że jest to uszkodzenie mechaniczne, znaleziono rysę 0,5 mm na szybce i stwierdzono, że ona jest przyczyną odklejania się szybki. W sklepie buchnąłem ŒMIECHEM!!! W karcie reklamacyjnej było również napisane, że jak będę chciał używać tych gogli w przyszłym roku to na aukcji w internecie mam sobie kupić nową szybkę HA HA HA. Do czego to dzisiaj dochodzi. Oczywiście się nie zgodziłem z tą opinią i gogli nie odebrałem. Obiecano mi, że skontaktują się jeszcze raz z producentem i we wtorek (po świętach) dostanę odpowiedź. Moje pytanie, co mam zrobić jak znowu odmówią??? Chyba nie wytrzymam...........
t_o_m_a_s_h
 
Posty: 0
Dołączył(a): Cz, 1 sty 1970, 02:00

Postprzez shuehos » N, 27 mar 2005, 08:19

Moje pytanie, co mam zrobić jak znowu odmówią???




Pozew do sądu.
shuehos
 
Posty: 0
Dołączył(a): Cz, 1 sty 1970, 02:00

Postprzez Marcin » Śr, 30 mar 2005, 10:08

Rzeczywiście, wtedy pozostaje pozew do sądu, z tym że można wcześniej próbować mediacji organizacji konsumenckich albo PIH. Jeszcze jedno ważne pytanie: po jakim czasie od złożenia reklamacji otrzymałeś odpowiedź sprzedawcy ? Piszesz bowiem:
Po ponad dwóch tygodniach dostałem opinię, że jest to uszkodzenie mechaniczne, znaleziono rysę 0,5 mm na szybce i stwierdzono, że ona jest przyczyną odklejania się szybki.

Jest to istotne, bowiem przekroczenie terminu 14 dni (kalendarzowych, nie - roboczych!) przez sprzedawcę jest równoznaczne z uznaniem reklamacji (art. 8 ust. 3 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego - Dz. U. Nr 141, poz. 1176, ze zm.).
Marcin
 
Posty: 0
Dołączył(a): Cz, 1 sty 1970, 02:00

Postprzez shuehos » Śr, 30 mar 2005, 14:51

z tym że można wcześniej próbować mediacji organizacji konsumenckich albo PIH.



Z tym,że na to musi być zgoda sprzedawcy.
shuehos
 
Posty: 0
Dołączył(a): Cz, 1 sty 1970, 02:00

Postprzez t_o_m_a_s_h » Pn, 11 kwi 2005, 09:11

Problem się rozwiązał, dostałem nowe gogle. Dziękuję za pomoc.

pozdrawiam

Tomasz
t_o_m_a_s_h
 
Posty: 0
Dołączył(a): Cz, 1 sty 1970, 02:00


Powrót do Prawa Konsumenta

 


  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Wyświetlone
    Ostatni post

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron