Strona 1 z 1

Umowa

PostNapisane: Śr, 1 gru 2004, 20:17
przez Pandar
W październiku zawarłem umowę o współpracy. Drugą stronę umowy będę tu określał "spółka".

Na mocy tej umowy zostałem zobowiązaby do wykonania serwisu wap. Zgodnie z umową koszty tego poniosłem ja.

Z chwilą podpisania umowy spółka zobowiązała się (jest taki zapis w umowie) dostarczyć specyfikację techniczną oraz zapewnić odpowiedni support techniczny. Oczywiście nie dostarczyła.

Mało tego, w umowie jest zapis, że w okresie obowiązywania umowy zobowiązuję się powstrzymać od współpracy z innymi podmiotami gospodarczymi w zakresie tożsamym z przedmiotem umowy zawartej ze spółką pod rygorem zapłaty kary umownej w wysokości 50.000 zł.

Zgodnie z innym postanowieniem umowy - umowa została zawarta na czas nieokreślony a każda ze stron ma prawo do jej rozwiązania z zachowaniem sześciomiesięcznego okresu wypowiedzenia.

Biorąc pod uwagę, że moje wynagrodzenie zostało ustalone jako prowizja od początku umowy nic nie zarobiłem a tylko poniosłem koszty.

Na ponaglenia spółka nie odpowiada.

Moje pytanie: co robić? Czy w jakimś zakresie spółka odpowiada (w sensie że mógłbym żądać odszkodowania) za zaistniałą sytuację, w której:
- zainwestowałem 18.000 w sprzęt i oprogramowanie,
- nie zarabiam na tym nic z winy spółki,
- jeżeli wypowiem umowę, to i tak przez pół roku jestem wyłączony z rynku... ?

PostNapisane: Cz, 2 gru 2004, 17:12
przez Dredd
Moje pytanie: co robić? (...)- jeżeli wypowiem umowę, to i tak przez pół roku jestem wyłączony z rynku... ?


Wypowiedzenie to tylko jeden ze sposobów zakończenia współpracy.
Poza tym można rozważać np. odstapienie od umowy itp.
O szczegółach trudno mówić bo nie napisałeś jakiego rodzaju umowę zawarłeś (umowa o dzieło? umowa zlecenia, inna, a może umowa nienazwana o cechach mieszanych zaczerpniętych z innych rodzajów umów)