Strona 1 z 1

pełnomocnictwo

PostNapisane: Cz, 16 cze 2005, 12:35
przez stan
Udzieliłem pełnomocnictwa pisemnego dla właściciela biura rachunkowego i wraz ze znakami opłaty skarbowej wysłałem do US w Oleśnicy. US stwierdził, że pełnomocnictwo będzie ważne jeżeli zostanie złożone w obecności pracownika US. Mam przyjechać wraz z przyszłym pełnomocnikiem do US i dopełnić formalności (220 km w obie strony) lub pełnomocnictwo ma być poświadczone przez notariusza.
Moje pytanie o podstawę prawną takiego działania zakonczyło się stwierdzeniem, że jest wew. zarządzenie kier. i to że w dniu dzisiejszym jest nieobecna.
Proszę o pomoc w powyższej sprawie a zwłaszcza interesuje mnie podstawa prawna.
Dzięki

PostNapisane: Cz, 16 cze 2005, 15:08
przez Marcin
W kc na pewno nie ma podstawy prawnej. W myśl art. 137 § 2 OP, pełnomocnictwo powinno być udzielone na piśmie lub zgłoszone ustnie do protokołu. Z tego wynika, że wystarczy zwykła forma pisemna.

PostNapisane: Cz, 16 cze 2005, 22:39
przez stan
a rozdział II KC ?. Proszę o info gdzie szukać art 137 § 2 OP (nie wiem co oznacza skrót OP)
Dzieki

PostNapisane: Cz, 16 cze 2005, 22:47
przez rafal
a rozdział II KC ?. Proszę o info gdzie szukać art 137 § 2 OP (nie wiem co oznacza skrót OP)
Dzieki


jezeli chodzi o kodeks cywilny to przepisy od art.95 do 109 ze znacz.9

a skrót OP to ordynacja podatkowa

PostNapisane: Pt, 17 cze 2005, 11:55
przez stan
Czy prawdą jest, że na prowdzenie KPiR i podpisywanie deklaracji podatkowych wymagane jest pełnomocnictwo szczególne. US j.w. twierdzi ża TAK. Czy ma rację ?

PostNapisane: Pt, 17 cze 2005, 12:25
przez Pawel78
Pełnomocnictwo szczególne oznacza tylko tyle, że musi być napisane, do jakiej konkretnej czynności upoważnia się pełnomocnika. Taka sama kartka papieru jak ogólne, tylko dwie linijki tekstu więcej.