muzyka w bloku

hipoteka, spółdzielnie mieszkaniowe, lokale komunalne, lokatorzy, właściciele, wynajem nieruchomości, zakup nieruchomości, zameldowanie, użytkowanie wieczyste, czynsz, księgi wieczyste, zasiedzenie, działki budowlane a grunty rolne.

muzyka w bloku

Postprzez franzliszt » Wt, 15 mar 2005, 22:10

Witam.
Mieszkam w bloku i jestem muzykiem. Niestety gdy nie mam możliwości ćwiczenia na instrumencie poza domem zmuszony jestem ćwiczyć w mieszkaniu. Przez kilka lat wszystko było w porządku lecz ostatnio przyszło do mnie pismo z zarządu nieruchomościami, z którego wynika że sąsiedzi spotkali się na zebraniu i zarządali bym przestał ćwiczyć na instrumence w mieszkaniu. Czy mają do tego prawo ? Nigdy nie ćwiczyłem po godznie 21 i zawsze gdy miałem możliwość wybierałem alternatywne miejsce ćwiczeń. Czy mogą na stałe zabronić mi ćwoczyć w mieszkaniu ?
franzliszt
 
Posty: 0
Dołączył(a): Cz, 1 sty 1970, 02:00

Postprzez Marcin » Wt, 15 mar 2005, 23:00

Nie znam dokładnie statusu lokali w tym domu (czy jest wspólnota mieszkaniowa ?) ani stanu faktycznego. Cisza nocna obowiązuje zwyczajowo w godzinach 22-6, ale nie znaczy to, że poza nią można robić wszystko, co się komu podoba. Odpowiedź na Twoje pytanie zależy od konkretnych okoliczności danej sytuacji. Trzeba byłoby zatem obiektywnie ocenić, czy Twoje ćwiczenia muzyczne mogą być uciążliwe dla sąsiadów.
Marcin
 
Posty: 0
Dołączył(a): Cz, 1 sty 1970, 02:00

Postprzez Esokal » Śr, 16 mar 2005, 11:30

Czy mają do tego prawo ? Nigdy nie ćwiczyłem po godznie 21 i zawsze gdy miałem możliwość wybierałem alternatywne miejsce ćwiczeń. Czy mogą na stałe zabronić mi ćwoczyć w mieszkaniu ?


Przeżyłem ćwiczącego grę na fortepianie....

Gdybym ja - z braku miejsca - zaczął dzień w dzień wiercić dziury w jakimś twardym metalu na środku pokoju to nieprzeszkadzało by to tobie ? Ciekawy jestem czy wtedy mógłbyś się skupić na np. ćwiczeniu czy na jakielkolwiek innej czynności. Część ludzi pracuje w nocy a śpi w dzień.