Odpowiedzialność sprzedawcy za szkodę wynikłą z wad rzeczy sprzedanej

odszkodowanie, zwrot towarów, reklamacja, Rzecznik Praw Konsumenta, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK)

Odpowiedzialność sprzedawcy za szkodę wynikłą z wad rzeczy sprzedanej

Postprzez Alek » Cz, 20 sty 2005, 15:34

Czy sprzedawca (nie producent) odpowiada za szkodę, wynikłą z wad rzeczy którą sprzedał?
Np. w wyniku wady np. drabiny dochodzi do złamania nogi.
Moim zdaniem nie. Odpowiada z tytułu rękojmi ale za wady rzeczy w zakresie określonym w przepisach.
Natomiast odpowiedzialnosć za inną szkodę jest w większości wypadków oparta na winie.
Gdyby przyjąć że sprzedawca odpowiada za takie szkody wywróciło wywróciło by to system odpowiedzialności. Bo skoro miałby odpowiadać za szkody wynikle z wad rzeczy (szkody poza sama rzeczą), to na tej podstawie odpowiadałby również za szkody w samej rzeczy (czyli za zniszczenie tej przykładowej drabiny) bo zniszczenie rzeczy w to tez jest pewna szkoda. W sumie przepisy o rekojmi okazałyby sie niepotrzebne.
Spotkałem sie z przypadkiem że tow. ubezpieczeniowe chciało wytoczyć proces (regresowy) sprzedawcy włazu ulicznego, który się złamał pod samochodem i uszkodził ten samochód. Właz miał atest. Moim zdaniem bez podstaw.
Czy moze w moim rozumowaniu jest jakis błąd?
Alek
 
Posty: 0
Dołączył(a): Cz, 1 sty 1970, 02:00

Powrót do Prawa Konsumenta

 


  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Wyświetlone
    Ostatni post

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości