Rozliczenie z klientem

dział poświęcony stosunkom cywilnoprawnym pomiędzy osobami fizycznymi i osobami prawnymi

Rozliczenie z klientem

Postprzez Konstans » Śr, 5 lis 2003, 19:30

Firma ogólnobudowlana wykonała remont w mieszkaniu klienta - wymiana instalacji hydraulicznej i glazury.
Klient przy wykonywaniu pracy był obecny przez cały czas, wszystkie sprawy były na bieżąco uzgadniane, wg jego życzenia. Po zakończeniu remontu miało nastąpić rozliczenie i tu zaczął się problem. Wydawało się, że klient jest z wykonanej pracy zadowolony, ale po tygodniu przysłał wykonawcy pismo z reklamacją wykonanych usług.
Kilka z nich wykonawca uznał, natomiast wiele jest takich, ktore wykonał na polecenie klienta, a ten potraktowal to teraz jako usterka.
W swoim piśmie domaga się usunięcia wad i usterek w ciągu 3 tyg. lub znacznego obniżenia ceny (w ogole nie zapłacił za usługę). Mimo prób telefonicznego kontaktu wykonawcy z klientem, co do ustalenia terminu dokonania poprawek, ten nie przejawia chęci do wyznaczenia konkretnej daty spotkania, a jedynie przesyła telegramy z żądaniem usunięcia usterek.
Jak z tego można wybrnąć? Dodam, ze wg wykonawcy jest on kolejnym, "wyrolowanym" przez tego klienta.
Konstans
 
Posty: 0
Dołączył(a): Cz, 1 sty 1970, 02:00

Postprzez Marcin » Śr, 5 lis 2003, 22:11

Wygląda na to, że klient chce zapłacić jak najmniej i jak najpóźniej albo nawet wcale. Dobrego wyjścia tu nie ma - proponuję rzeczowo i konkretnie wyjaśnić klientowi, dlaczego nie uznaje się jego roszczeń oraz równie konkretnie :) zażądać zapłaty (przesłać wezwanie do zapłaty), z dość jasną sugestią skierowania sprawy na drogę sądową w razie niedokonania zapłaty w wyznaczonym terminie.
Marcin
 
Posty: 0
Dołączył(a): Cz, 1 sty 1970, 02:00

Postprzez Konstans » Śr, 5 lis 2003, 23:10

Ja tez tak uważam.
Klient w swoim piśmie jeszcze pisze:
"Po bezskutecznym upływie terminu (20.11.03) sprawę skieruję na drogę postepowania sądowego, co narazi Pana na dodatkowe koszta."
Marcinie, czy uważasz, że w tym przypadku rzeczowe i konkretne wyjaśnienie, dlaczego nie uznaje się jego roszczeń powinno być w formie pisemnej i oczywiście wysłanie listem poleconym?
Konstans
 
Posty: 0
Dołączył(a): Cz, 1 sty 1970, 02:00

Postprzez Marcin » Cz, 6 lis 2003, 00:48

Marcinie, czy uważasz, że w tym przypadku rzeczowe i konkretne wyjaśnienie, dlaczego nie uznaje się jego roszczeń powinno być w formie pisemnej i oczywiście wysłanie listem poleconym?


Na pewno nie zaszkodzi, bo z tego, co piszesz, wynika, ż klient jest zdolny do wszystkiego ;). Jeśli zatem polecony, to oczywiście za potwierdzeniem odbioru.
Marcin
 
Posty: 0
Dołączył(a): Cz, 1 sty 1970, 02:00


Powrót do Prawo Cywilne

 


  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Wyświetlone
    Ostatni post

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości