dokuczaja mojej babci ...

dział poświęcony stosunkom cywilnoprawnym pomiędzy osobami fizycznymi i osobami prawnymi

dokuczaja mojej babci ...

Postprzez moniaaa_16 » Cz, 15 lut 2007, 20:48

siemka! mam sparwe ... Moja babcia z dziadkiem mieszka na wsi i ma kłopot z sasiadem. Miedzy innym babcia uwaza ze sąsiad kradnie , straszy i dokucza w nocy podrzucając na przykład petardy :/ Babcia dzwoniła na policje jednak oni juz nie reagują ( przy pierwszych telefonach przyjezdzali jednak nic z tym nie zrobili) Teraz po kilku telefonach w ogóle nie przyjeżdzają . Babcia jest pewna ze ta na pewno jej sąsiad , dziadek nie potwierdza poniewaz ma klopoty ze sluchem i wzrokiem . Co można z tym zrobić ?
moniaaa_16
 
Posty: 0
Dołączył(a): Cz, 1 sty 1970, 02:00

Postprzez laporteki » Pt, 16 lut 2007, 00:27

Nie wiem czy slusznie Ci doradzam- nie jestem prawnikiem ale mialam klopot z uciazliwa sasiadka i poradzilam sobie (przy ogromnej pomocy kilku osob z tego forum) nagrywajac na dyktafonie zachowanie sasiadki w stosunku do mnie (zaczepki, obrazliwe slowa). To byl najwazniejszy dowod w sadzie, glownie na podstawie nagranego materialu sasiadka zostala skazana.

Jak zglaszalam swoj problem na policje to mnie olali, dopiero jak droga formalna- wysylajac list polecony za potwierdzeniem odbioru, zglosilam zachowanie sasiadki, zajeli sie tym i ukarali sasiadke. Policja ma obowiazek przyjac zgloszenie, w praktyce wyglada to tak ze odsylaja czlowieka z kwitkiem. Dlatego chcac cos wyegzekwowac- nalezy wyslac oficjalne pismo- wtedy juz nie moga Cie olac.

Kilka mam nadzieje pomocnych przepisow na ktore mozesz sie powolac:
Kodeks wykroczen
Art. 51. § 1.Kto krzykiem, hałasem, alarmem lub innym wybrykiem zakłóca spokój, porządek publiczny, spoczynek nocny albo wywołuje zgorszenie w miejscu publicznym,
podlega karze aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny.

Art. 107. Kto w celu dokuczenia innej osobie złośliwie wprowadza ją w błąd lub w inny sposób złośliwie niepokoi,