przez alex1957 » Pt, 16 lip 2004, 01:06
Mam problem natury prawnej. Zawarłam umowę z PTK Centertel na okres 2-letni. Przy zawieraniu umowy powiedziano, że będę mogła po roku zmienić abonament na niższy (przez pierwszy rok płaciłam 50% abonamentu-była to promocji z tytułu zmiany operatora). Po roku udałam się więc do salonu, by dokonać zmiany abonamentu. Zapytałam operatora, czy mogę zmienić abonament na niższy. Gdy uzyskałam twierdzącą odpowiedź, poprosiłam o zmianę. Operator dokonał zmiany w komputerze i poinformował mnie o wysokości nowego abonamentu. Informację taką otrzymałam również za pośrednictwem sms-u. Po miesiącu otrzymałam wezwanie do zapłaty w kwocie 750 złotych za zerwanie umowy. Po przejrzeniu umowy zorientowałam się, że jeden z punktów zabrania zmiany taryfy w okresie trwania umowy. Jednak, czy operator nie powinien mnie o tym uprzedzić? Dlaczego dokonał zmiany taryfy, skoro umowa tego zabraniała? Nadmieniam, że zmiana nie miała formy pisemnej, była to tylko dyspozycja ustna. Jak powinnam postąpić? Z góry dziękuję za pomoc.