W sklepie pewna klientka płaciła przede mną za zakupy. Chciała zapłacić kartą visa elektron. Pomyliła się jednak i podała inną kartę płatnicza, ale wpisywała PIN odpowiedni do karty visa elektron. Oczywiście wpisany PIN był niewłaściwy. Po dwukrotnym wpisaniu PIN-u zorientowała się, że pomyliła karty.
Ekspedientka wtedy oświadczyła, że gdyby trzykrotnie wprowadzony PIN okazał się nieprawidłowy zatrzymałaby kartę płatniczą.
W związku z tym nurtują mnie następujące pytania:
1) Czy ekspedientka ma prawo zatrzymać kartę klienta? Jeżeli tak, to jakie obowiązują tu procedury?
2) W jaki sposób chronione są prawa klienta, któremu zabrano w kasie kartę?
3)Co powinien zrobić w takim wypadku klient? A w szczególności jak klient powinien zabezpieczyć się, aby karta nie została skopiowana, lub wykorzystana przez nieuczciwą ekspedientkę do korzystania z konta właściciela karty.