Strona 1 z 1

skarga, a potwierdzenie jej przyjęcia

PostNapisane: Cz, 26 sty 2006, 10:50
przez Tadeusz
Czy fakt przyjęcia skargi na pracownika urzędu miejskiego powinien być potwierdzony. Chodzi mi o to, czy jeżeli taka skarga została przesłana pocztą, to organ, do którego ona wpłynęła, powinien powiadomić skaładającego skargę pisemnie o jej otrzymaniu. Jeżeli tak, to jakie przepisy to regulują?

Tadeusz

PostNapisane: Cz, 26 sty 2006, 21:11
przez Dredd
Czy fakt przyjęcia skargi na pracownika urzędu miejskiego powinien być potwierdzony. Chodzi mi o to, czy jeżeli taka skarga została przesłana pocztą, to organ, do którego ona wpłynęła, powinien powiadomić skaładającego skargę pisemnie o jej otrzymaniu.


Zgodnie z § 7 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków, "przyjmujący skargi i wnioski potwierdza złożenie skargi lub wniosku, jeżeli zażąda tego wnoszący".

Jeżeli tak, to jakie przepisy to regulują?


Regulują to przepisy działu VIII Kodeksu postępowania administracyjnego (art. 221 i następne) oraz
rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r.
w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.

Co do bezwzględnych obowiązków organu załatwiającego skargę, to organ na pewno ma obowiązek zawiadomić o sposobie załatwienia skargi (art. 238 k.p.a.) a jeśli załatwienie się przedłuża ponad ustawowe terminy to o przyczynach takiej sytuacji (art. 237 § 4 k.p.a. w zw. z art. 36-38 k.p.a.)

PostNapisane: Pt, 27 sty 2006, 11:37
przez Tadeusz
Dziękuję za odpowiedź.

Tadeusz