Strona 1 z 1

[ALLEGRO]otrzymałem towar nie zgodny z opisem

PostNapisane: Pn, 23 sty 2012, 13:47
przez Garszczok
Witam serdecznie. To jest mój pierwszy post, więc proszę o wyrozumiałość.
Zakupiłem laptopa poprzez opcję "KUP TERAZ" jako osoba prywatna od osoby prywatnej.
Dogadałem się ze sprzedającym, iż koszt wysyłki ponosi sprzedający, nie interesowało mnie jaką paczą (poczta polska) wyśle towar, tylko żeby był dobrze zabezpieczony i na opakowaniu widniał napis lub nalepka "uwaga szkło".
Paczkę otrzymałem, była wysłana zwykłym priorytetem bez ubezpiecznienia ani opcji ostrożnie. Na opakowaniu nie widniał żaden napis ani nalepka o która prosiłem w e-mailu. Samo opakowanie nie wyglądało na uszkodzone, ale po odczekaniu i otwarciu paczki okazało się, iż ramka od matrycy jest pęknięta, a laptop nie chce się prawidłowo uruchomić (na aukcji było napisane, że jest w 100% sprawny). Odrazu napisałem do sprzedającego o pęknietej ramce i ze laptop nie chce sie prawidłowo uruchomić, odpowiedział iż laptopa sprawdzal przed wysyłką i był sprawny. Co mam w tej sytuacji zrobić? Sprzedajacego poinformowalem iz chcialbym oddac towar bo jest nie zgodny z opisem aukcji, lub aby naprawic uszkodzenie w serwisie na koszt sprzedajacego. Ale oczywiscie sie nie zgadza i zarzeka ze przed wysylka wszystko bylo sprawne i ze to wina poczty polskiej. Jakie mam prawa? Co mam w tej sytuacji zrobic?
Mam nadzieje ze mi pomozecie.
Pozdrawiam

Re: [ALLEGRO]otrzymałem towar nie zgodny z opisem

PostNapisane: Cz, 5 wrz 2013, 10:50
przez janklauzulowy
W takiej sytuacji zawsze należy sprawdzić towar przy odbiorze. Są dwie możliwości - reklamacja u przewoźnika albo u sprzedawcy.

Re: [ALLEGRO]otrzymałem towar nie zgodny z opisem

PostNapisane: Cz, 5 wrz 2013, 10:53
przez janklauzulowy
[quote="janklauzulowy"]W takiej sytuacji zawsze należy sprawdzić towar przy odbiorze. Są dwie możliwości - reklamacja u przewoźnika albo u sprzedawcy.[/quote]

zapomniałem dodać - więcej poczytaj tutaj: http://reklamacjatowaru.pl/

Re: [ALLEGRO]otrzymałem towar nie zgodny z opisem

PostNapisane: Pt, 7 lut 2014, 07:12
przez maxs
Wygląda na to, że sprzęt uległ uszkodzeniu podczas transportu.

Re: [ALLEGRO]otrzymałem towar nie zgodny z opisem

PostNapisane: Cz, 10 kwi 2014, 21:43
przez werty
Musisz pamiętać o tym, że to na kupującym ciąży ciężar udowodnienia, iż zakupiony sprzęt posiadał przez niego wskazaną wadę - takim dowodem byłby np. protokół otwarcia przesyłki w obecności kuriera/pracownika poczty. Szkoda, że nie otworzyłaś paczki przy listonoszu... Na Twoim miejscu próbowałbym jednak walczyć, może skontaktuj się z prawnikiem? Są portale, na których można uzyskać pomoc online. Zostawiam Ci odnośnik do podobnej aczkolwiek nie takiej samej sprawy: http://lexvin.pl/porady_prawne/6890/Zni ... na-allegro Może trochę rozjaśni Twoją sytuację...