Strona 1 z 1

Problem prawny - zdublowana wysyłka

PostNapisane: Wt, 30 sty 2007, 17:33
przez lordm_u
Witam!

Ze względu, że jest to mój pierwszy post witam wszystkich serdecznie

Opiszę krótko sytuację co do której mam problem...

W grudniu 2006 roku kupiłem część do komputera poprzez sklep internetowy. Wszystko było ok - przelałem pieniądze dostałem potwierdzenie o wysyłce...jednak w wyniku bałaganu w firmie sprzedającej doszły do mnie dwa identyczne podzespoły - jeden bez żadnego paragonu, faktury i gwarancji (przesłany pocztą polską) i drugi wysłany kurierem już z gwarancją itd...

Wysłałem maila do firmy internetowej, że części przyszły dwa razy i podałem adres, gdzie jedna z nich będzie czekać na odbiór.

Niestety w wyniku ponownego zaniedbania kurier nie przyjechał a czekająca paczka z przedmiotem zagineła po nowym roku

Teraz moje pytanie ponieważ firma ciągle pisze mi że czeka na tą część bo inaczej sprawa trafi na drogę prawną...wiem, że jest w tym też moja wina, ale przecież to firma wysłała mi przedmiot dwa razy i ponadto nie odebrała w wyznaczonym czasie - termin odbioru ustalaliśmy dokładnie.

Moje pytanie - jak taka sprawa wygląda w świetle prawa ? czy muszę oddać kwotę za przedmiot ? jeżeli tak to jaką ? czy tyle ile kosztował przedmiot wtedy czy teraz .... ?

Już sam nie wiem co robić - tzn jakie mam prawa i co wg prawa powinienem zrobić .... :help:

PostNapisane: Śr, 31 sty 2007, 13:43
przez Darek
Niestety w wyniku ponownego zaniedbania kurier nie przyjechał a czekająca paczka z przedmiotem zagineła po nowym roku.

Nie brzmi to przekonująco ;)
Masz jakieś dowody na poparcie tego stanu rzeczy (np. zgłosiłeś kradzież na policji)?

PostNapisane: Śr, 31 sty 2007, 18:57
przez lordm_u
Co do zaginięcia to sprawa jest delikatna zresztą nie chodzi o pieniądze - bo mogę je oddać. Tylko czy taka firma ma podstawy do zarządania zwrotu pieniędzy - jestem ciekawy jak to wygląda z punktu kodeksu....

Znalazłem coś takieg...

Ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny

Art. 15. Spełnienie świadczenia niezamówionego przez konsumenta następuje na ryzyko przedsiębiorcy i nie nakłada na konsumenta żadnych zobowiązań.