Strona 2 z 2

PostNapisane: Cz, 15 lip 2004, 12:21
przez kit
...tylko nie wiem, czy od razu płacę notariuszowi te 1,6% wartości mieszkania za dokonanie wpisu w KW, która ma być założona, czy to juz zależy indywidualnie jak dogadam się z notariuszem, a jeśli teraz nie muszę płacić tych 1,6%, to czy płacę je po założeniu KW (bo wychodzi na to, że tak), ale w tym momencie to nie wiem komu mam tą kwotę zapłacić - czy w spółdzielni mieszkaniowej, czy w sądzie...?

PostNapisane: Cz, 15 lip 2004, 12:58
przez Marcin
Jeśli decydujesz się na kierowanie wniosku do sądu przez notariusza, płacisz u niego opłatę sądową (wpis) i on to wysyła do sądu. Jeśli będziesz sam wnosił wniosek, opłatę uiszczasz w sądzie albo na rachunek sądu. Chodziło mi o to, że notariusz za sporządzenie wniosku do sądu weźmie dodatkową opłatę. W spółdzielni mieszkaniowej zapłacisz wpisowe oraz musisz nabyć przynajmniej jeden udział, ale to nie ma związku z księgą wieczystą.

PostNapisane: Cz, 15 lip 2004, 13:07
przez Marcin
czyli można tylko w jednym miejscu być zameldowanym.


Na pobyt stały - tak.

A jak to jest ze zmianami danych w urzędzie skarbowym? Bo chyba na samym początku należałoby zmienić dowód osobisty (zaraz po zameldowaniu). Później idzie się do us i składa się jakiś pit o zmianę danych? a co NIPem - czy też tam trzeba uaktualnić dane adresowe, czy to idzie tak jakby "automatycznie"?


W ciągu 30 dni powinieneś dokonać zgłoszenia aktualizacyjnego do właściwego naczelnika urzędu skarbowego (art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 13 października 1995 r. o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników - Dz. U. Nr 145, poz. 702, ze zm.).

a jeśli chodzi o fundusz emerytalny i zus, to chyba pracodawca powinien się tym zająć, mam rację...? :>
Pozdr.


Co do ZUS - chyba masz rację, do funduszu emerytalnego zgłaszasz zmiany sam.

PostNapisane: Cz, 15 lip 2004, 13:13
przez kit
:) barrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrdzo dziękuję za odpowiedzi :)
barrrrrrrdzo mi pomogłeś :) ;)