Strona 1 z 1

lokal a działalność

PostNapisane: Śr, 26 cze 2002, 09:47
przez ljuskiewicz
Czy aby wybrać dany lokal (spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu) na siedzibę działalności gospodarczej wystarczy być tam zameldowanym na stałe, czy też konieczna jest przynajmniej umowa użyczenia, jeśli tak, to co wtedy z kosztami, np. media i czynsz, czy można je uwzględniać w kosztach działalności, czy muszą być wystawione na firmę. Serdeczne dzięki za odpowiedź.

PostNapisane: Śr, 26 cze 2002, 10:57
przez Marcin
Czy aby wybrać dany lokal (spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu) na siedzibę działalności gospodarczej wystarczy być tam zameldowanym na stałe, czy też konieczna jest przynajmniej umowa użyczenia


Moim zdaniem, nie ma takiej konieczności formalnoprawnej, zwłaszcza że od stycznia br. nie ma obowiązku przedstawiania dokumentu potwierdzającego tytuł prawny przedsiębiorcy do lokalu (nieruchomości) miejsca wykonywania działalności przy wpisywaniu do ewidencji (analogicznie jest w przypadku KRS). Nie wypowiadam się natomiast na temat skutków podatkowych.

wyjaśnij proszę...

PostNapisane: Śr, 26 cze 2002, 13:30
przez wwwlodek
Marcinie czy mógłbyś podać podstawę prawną swojej odpowiedzi, bo wczoraj pani w US kazała mi przynieść tytuł prawny do sklepu, w którym prowadzę DG na podstawie wpisu o DG w urzędzie gminy...?
Dziękuję i pozdrawiam - Włodek

PostNapisane: Śr, 26 cze 2002, 14:21
przez Marcin
Nie wypowiadałem się co do wymagań US.
Do 22.01.2002 r. art. 88b ust. 3 ustawy PDG stanowił: "Do zgłoszenia należy dołączyć dokument potwierdzający tytuł prawny przedsiębiorcy do lokalu (nieruchomości) stałego miejsca wykonywania działalności, o którym mowa w ust. 2 pkt 2.". Przepis ten został skreślony przez art. 3 pkt 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2001 r. o zmianie ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym, ustawy - Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowym Rejestrze Sądowym oraz ustawy - Prawo działalności gospodarczej (Dz. U. Nr 1, poz. 2). Dotyczy to tylko wpisu do ewidencji działalności gospodarczej w gminie.