Strona 1 z 1

Niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową

PostNapisane: So, 15 gru 2007, 14:01
przez laporteki
Witam,
moja koleżanka zamówiła kuchnię na wymiar, za którą zapłaciła 14 tysięcy.
Firma wykonała kuchnię, jednak dwie szafki (fronty) były uszkodzone. Po miesiącu i kilku telefonicznych prośbach, wymienili wadliwe fronty...na inne wadliwe. Jeden front całkowicie różni się kolorem od całej kuchni, drugi jest wykonany niestarannie, sa widoczne ślady kleju, rysy.
Koleżanka nie ma umowy, jedynie dwie kartki gdzie opisana jest kuchnia (w tym kolor) i cena. Kolejny dokument jaki posiada to 4 druki KP na łączna kwotę 14 000. Tylko na pierwszym druku (zaliczka) podana jest data, na pozostałych nie ma numeru KP ani daty.

Pomagam jej sporządzić stosowne pismo do tej firmy i nie mam pewności czy w tym przypadku mogę podpierać się Ustawą o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej
oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z 27 lipca 2002 r. (DzU z 2002 r. Nr 141, poz. 1176 z późn. zmianami).
Moje wątpliwości wynikają stąd, że kuchnia wykonana jest na indywidualne zamówienie.
Z góry dziękuję za pomoc.
pozdrawiam

PostNapisane: So, 15 gru 2007, 17:46
przez loco
Możesz.
Pzdr.

PostNapisane: So, 15 gru 2007, 22:22
przez shuehos
Możesz.
Pzdr.


moja koleżanka zamówiła kuchnię na wymiar, za którą zapłaciła 14 tysięcy



Z opsu wynika,że wymiary pasują,jak tu jest niezgodność towaru z umową?

PostNapisane: So, 15 gru 2007, 22:39
przez kier_as
Niezgodne z umowa są rysy i klej. Jeśli sprzedający nie zaznaczył że produkt będzie miał wady- musi on być w pełni sprawny, bez wad i usterek. Zarówno rysy jak i widoczny klej jest niewątpliwą wadą produktu

PostNapisane: N, 16 gru 2007, 00:39
przez laporteki
Jeden front całkowicie różni się kolorem od pozostałych szafek. Wykonawca spisał na kartce informacje dot. mebli, w tym kolor frontów. Jeden kolor.

Na drugi froncie bardzo wyraźnie widać łączenia drewna, podłużne ślady kleju i rysy, czego nie ma na innych frontach.
Dziękuję serdecznie za odpowiedzi.