Strona 1 z 1

OC - zgłoszenie sprzed. sam. ubezpieczycielowi

PostNapisane: Cz, 16 wrz 2004, 14:56
przez mbik
art.32 ust.1 ustawy o ubezp. obowiązkowych (Dz.U. 2003 nr 124 poz 1152 ze zm.) mówi:

Zbywca pojazdu mechanicznego jest obowiązany ... do powiadomienia zakładu ubezpieczeń, w terminie 30 dni od dnia zbycia pojazdu mechanicznego, o fakcie zbycia tego pojazdu i o danych osobowych nabywcy.

Pani z obsługi klienta PZU twardo twierdzi, że przedstawiona im umowa sprzedaży / faktura musi mieć pieczątkę z Urz. Komunikacji inf. o wyrejestrowaniu pojazdu. Równocześnie powołuje się na wewn. przepisy PZU.

Czy jest to prawidłowe?


Oczywiście sam. zostanie wyrejestrwany (bo musi), ale na to jest jeszcze trochę czasu. A sprawę OC już chciałbym mieć z głowy. Jak pomyślę o kolejce w UM... brrrr.

PostNapisane: Cz, 16 wrz 2004, 15:22
przez mbik
ww. Pani była pracownicą lokalnego BOKu.
Na infolinii tego samego ubezp. (właśnie dzwoniłem) natomiast wystarcza sama faktura bez dowodu wyrejestrowania.
???

PostNapisane: Cz, 16 wrz 2004, 16:01
przez Dredd
Na infolinii tego samego ubezp. (właśnie dzwoniłem) natomiast wystarcza sama faktura bez dowodu wyrejestrowania


Moim zdaniem zacytowany przez Ciebie przepis nie daje podstaw do żądania aby na fakturze czy umowie była urzędowa adnotacja o wyrejestrowaniu pojazdu