Strona 1 z 1

czas pracy

PostNapisane: Wt, 18 sty 2005, 15:46
przez paganini
mam pytanko mój szef oznajmił "ze zaszła potrzeba aby pracować w soboty . jezeli ktos nie przyjdzie w jakąs sobote moze dostać upomnienie a później nagane" . Sobboty maja być płatne jak nadgodziny ale nie wiem czy powinno sie płącić za taki dzien 100% czy 50 % stawki i czy dyrektor ma prawo karać za to ze sie nie przyjdzie na godziny nadliczbowe bo jak mi widomo nadgodziny nie sa obowiazkowe , a moze sa jakies wyjatki co do tego

PostNapisane: Śr, 19 sty 2005, 15:16
przez Ewelinka
Oczywiście szef nie może w ten sposób ustalać czasu pracy pracownikom. art.129 § 1 kp. nadgodziny sa czymś wyjątkowym art.151. poza tym liczba nadgodzin jest ograniczona w zasadzie do 150 rocznie, chociaż mżna w umowie o pracę ustalić inaczej.
Moim zdaniem decydujący jest jednak art.129

nadgoziny

PostNapisane: N, 11 lut 2007, 14:06
przez paganini
Czy pracodawca moze zmusic mnie do pracy ponad 48h w tygodniu
chodzi mi o przymus przychodzenia do pracy w niedziele pod grozba wstawienia nieobecnosci za ten dzien