Strona 1 z 1

Termin wypłaty wynagrodzenia zwolnionego pracownika

PostNapisane: Pn, 6 sie 2007, 13:48
przez delfa
Witam!
Mam pytanie odnośnie terminu wypłaty wynagrodzenia w przypadku rozwiązania stosunku pracy. Czy wypłata powinna nastąpić w dniu rozwiązania umowy, czy też w terminie ustalonym w regulaminie pracy. Jaka jest podstawa prawna.
Pozdrawiam i dziękuję za odp.

wypłata

PostNapisane: Pn, 6 sie 2007, 18:56
przez pinkiboy
zasada jest następująca: o ile pracownik do ostatniego dnia obowiązywania umowy o zatrudnieniu jest obowiązany rozliczyć się z pracodawcą tak i pracodawca do tego czasu powinien rozliczyć się z pracownikiem. Mimo to oczywiście nie zawsze sprawa tak jasno wygląda.
Może trochę więcej szczegółów?

wypłata

PostNapisane: Wt, 7 sie 2007, 08:19
przez Delfa
Ale bezpośrednio z kodeksu pracy nie wynika, że pracodawca musi się rozliczyć na ostatni dzień zatrudnienia. Jest tylko mowa o niezwłocznym wydaniu świadectwa. W przepisach końcowych jest odwołanie do kc - czy na tej podstawie przyjmuje się, że tak musi być? Jaki to art mówi o tym.
Pozdr

re

PostNapisane: Wt, 7 sie 2007, 18:16
przez pinkiboy
W przepisach dotyczących rozliczeń mowa jest o "pracowniku", tak więc na podstawie wykładni, orzecznictwa i logiki wszelkie sprawy winny zostać załatwione do ostatniego dnia zatrudnienia, następnego dnia "pracownik" w rozumieniu KP przestaje być "pracownikiem".