Strona 1 z 1

nazwa skrócona, a właściwie jej brak

PostNapisane: Pn, 1 wrz 2008, 10:41
przez lukas
Witam,

Dzisiaj byłem zarejestrować swoją firmę w urzędzie miasta. W pole nazwa wpisałem nazwe pełną (pełna: "Moja Firma Consultingowa Imie Nazwisko" oraz nazwę skrócona "MFC Imie nazwisko". Ale Pani w okienku powiedziała że nie moge podać nazwy skróconej (tak jej się wydawało), więc ją wykreśliłem. Z tego co czytałem, mam prawo podać taką nazwę ale nie chciałem ryzykować odrzucenia wniosku bo mieszkam 100 km od miejsca gdzie rejestrowałem firmę i nie chciałem brać kolejnego dnia urlopu (jeszcze jestem na etacie).

Czy teraz w innych formularzach np. GUS, US, ZUS mogę podawać nazwę skróconą (w polach dla nazwy skróconej)? (MFC Imie Nazwisko ?).

Czy mogę umieszczać ją na fakturach ?

Czy mogę brać faktury na tą skróconą nazwę ?

Jaką nazwę powinienem umieścić na pieczątce ?
(czytałem że mogę np. nie podawać nazwiska na pieczątce, tak sugerował jeden z użytkowników tego forum)

PostNapisane: Cz, 4 wrz 2008, 15:38
przez pinkiboy
Myslę, że bez problemu możesz używac nazwy skroconej!
Co do pieczątek, to przeciez firma posiada ich zwykle dwie lub więcej więc jest to problem jedynie techniczny.

Pamiętaj jednak, że posługiwanie się nazwą skróconą w obrocie gospodarczym nakłada obowiązek umieszczenia równiez w nazwie skróconej imienia i nazwisk aosoby fizycznej prowdzącej działalnośc gospodarcza, w innych wypadkach można posługiwac się takze sama nazwą skróconą bez imienia i nazwiska.

Pozdrawiam