Strona 1 z 1

ochrona danych osobowych

PostNapisane: Pt, 19 gru 2003, 08:15
przez Ewelinka
Chcemy przyjąć pracownika. W tym celu zbieramy kwestionariusze osobowe od osób, które się do nas zgłaszają. Jak należy postąpić z kwestionariuszami osób, które nie zostaną przyjęte do pracy, aby być w zgodzie z ustawą o ochronie danych osobowych?
Czy kwestionariusze można poprostu zniszczyć, czy należy je zwrócić i ewentualnie jak długo je przechowywać?

PostNapisane: Pt, 19 gru 2003, 12:31
przez Marcin
Na razie od osoby ubiegającej się o zatrudnienie można zbierać i gromadzić dane na podstawie jej zgody. Od 1 stycznia 2004 r. wejdzie w życie nowy przepis art. 22 [1] § 1 kp., pozwalający pracodawcy żądać od osoby ubiegającej się o zatrudnienie podania danych osobowych, ale w zakresie węższym, niż to wynika z obecnie stosowanych kwestionariuszy. Jeśli osoba zainteresowana nie zostanie zatrudniona, dane należy usunąć z bazy danych pracodawcy, chyba że taka osoba wyrazi zgodę na ich pozostawienie (np. w przypadku rekrutacji nowych pracowników w przyszłości).