Strona 1 z 1

forma um-zl pisac czy nie

PostNapisane: Śr, 19 mar 2003, 21:27
przez jacekdo
Witam szanownych internautow.
Czy jest mozliwosc zatrudnienia na umowe zlecenie w formie ustnej (bez podpisywania jakich kolwiek papierow)jezeli tak to co trzeba wtedy wypelniac chodzi mi o to jak wrzucic w koszty.
pzdr
jacek

PostNapisane: Śr, 19 mar 2003, 21:30
przez Marcin
Od strony cywilnoprawnej jest to możliwe (aczkolwiek nie zalecane z uwagi na ewentualne trudności dowodowe), nie wypowiadam się co do strony podatkowej.

PostNapisane: Śr, 19 mar 2003, 21:48
przez Dredd
Zwrócę uwagę na pewien szczegół: w pytaniu pojawia się słowo "zatrudnienie" - tymczasem może być istotne że umowa zlecenie to nie zatrudnienie w rozumieniu prawa pracy (ludzie często nie wiedzą że jest to umowa wynikająca z kodeksu cywilnego a nie z kodeksu pracy). Zlecenie nie kreuje w zasadzie po stronie wykonującego zlecenie uprawnień typowo pracowniczych.
Pytający porusza jednak równocześnie kwestię kosztów i prawa podatkowego - niewykluczone więc że ma świadomość, że umowa zlecenia nie kreuje stosunku pracowniczego i zlecenie zamierza wykonać np. w ramach prowadzonej działalności gosp. jako typowy kontrahent w obrocie cywilnoprawnym.

W pełni podzielam zdanie Marcina że wykonywanie umowy zawartej w formie ustnej może się okazać kłopotliwe w praktyce i skutkach.