Na wstępie witam wszystkich na forum czytam je juz od jakiegoś czasu i jest dla mnie ogromnym źródłem wiedzy.
Problem wygląda następująco: Jest sobie studentka którea powinna otrzymywać ze starostwa powiatowego stypendium współfinansowane z Europejskiego Funduszu Społecznego i Budżetu Państwa w ramach działania ZPORR Wyrównanie Szans Edukacyjnych przez Program Stypendialny w skrócie tzw. stypendium unijne . Osoba ta ma zawartą umowę odnośnie tego stypendium z zarządem powiatu reprezentowanym przez starostę. Stypendium zostało przyznane w kwocie 200 pln miesięcznie od 10-2004 do 06-2005 razem 1800pln. Do tej pory jednak starostwo wypłaciło 380 zl czyli stypendium za niecałe 2 m-ce. a powinno 1800. Przez cały okres wypłata stypendium była odwlekana przez starostwo z powodu braku środków. 30-06-2005 mija termin na jaki była zawarta umowa w starostwie twierdzą że nie mają środków i nic nie wypłacą. W związku z powyższym:
*** pytanie nr 1 - czy można i jeśli tak to w jaki sposób domagać się wypłaty pozostałej części stypendium (komornik chyba odpada :( )
*** pytanie nr 2 gdyby pozostała kwota została wypłacona jednorazowo tj. 1420 to co z zapłatą podatku dochodowego (zwolnione jest stypendium do kwoty 380/mc),któty przy wypłacie systematycznie co miesiąc by nie wystąpił a przy wypłacie jednorazowej wyniesie prawie 200 pln - kto w takim wypadku powinien go zapłacić?
z góry dzięki za odpowiedzi
pozdrawiam J