stwierdzenie nabycia spadku

testament, spadek, dziedziczenie, wydziedziczenie, zachowek, podział spadku, odpowiedzialność za długi zmarłego

stwierdzenie nabycia spadku

Postprzez marko30 » Cz, 30 paź 2003, 16:46

Moj tata zmarł w lipcu tego roku.Zostawil mieszkanie społdzielcze,ale nie własnościowe. Mama złozyla wniosek o stwierdzenie nabycia spadku po swim mezu a naszym ojcu.Ja i moj brat mamy swoje rodziny i domy i chcielismy aby to mieszkanie zostalo mamie.Na rozprawie o stwierdzenie nabycia spadku nie zrzeklismy sie jednak tego spadku i sad orzekl ze dziedziczymy po 1/3 .Chyba zle zrobilismy skoro chcemy aby mieszkanie bylo napisane na moja mame? Do 7 dni mozemy zlozyc odwolanie,ale na jakiej podstawie?rozprawa odbyła sie dzisiaj ,tj.30.10.03 r. Co dalej robic? Poratujcie mnie.....bo w tej westii jestem zielony...
marko30
 
Posty: 0
Dołączył(a): Cz, 1 sty 1970, 02:00

Postprzez Darek » Cz, 30 paź 2003, 23:50

Zgodnie z art. 9 ust. 3 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych spółdzielcze lokatorskie prawo do lokalu mieszkalnego jest niezbywalne, nie przechodzi na spadkobierców i nie podlega egzekucji.
Darek
 
Posty: 0
Dołączył(a): Cz, 1 sty 1970, 02:00

dzieki

Postprzez marko30 » Pt, 31 paź 2003, 00:16

Darek dzieki ...ale jak to rozumiec? dodam jeszcze ze w spoldzielni sa wklady mieszkanowe ,teraz podobno znaczna kwota.Mama chce to mieszkanie wykupic na wlasnosc ?Czy potrzebna jest zgoda moja i brata ????
marko30
 
Posty: 0
Dołączył(a): Cz, 1 sty 1970, 02:00

Postprzez Darek » Pt, 31 paź 2003, 11:57

To dość istotna informacja ;)