1. Czy pracownik przebywający na zwolnieniu lekarskim może złożyć wypowiedzenie umowy o pracę?
Może. Zakaz jaki obowiązuje w tej sytuacji dotyczy tylko pracodawcy (Art. 41 k.p.). Oczywiście zakładam że umowa o pracę jest umową którą w ogóle można wypowiedzieć (a w szczególności że nie jest to umowa na czas okreśłony krótszy niż 6 miesięcy).
2. Czy takie wypowiedzenie może być dostarczone listem poleconym?
Może. Forma pisemna wypowiedzenia z art. 30 § 3 k.p. zostaje w ten sposób zachowana, a zgodnie z ogólnymi zasadami, dla skutecznego złożenia oświadczenia woli drugiej osobie wystarczy aby oświadczenie to doszło do tej osoby w jakikolwiek sposób umożliwiający jej zapoznanie się z jego treścią (art. 300 k.p., w zw. z art. 61 § 1 k.c.)
3. Czy rozwiązanie umowy może dostarczyc osoba trzecia, jeżeli okaże stosowne upowaznienie notarialne do rozwiazania w/w umowy?
Aby dostarczyć oświadczenie woli o wypowiedzeniu czy rozwiązaniu (te dwie rzeczy to nie to samo) umowy o pracę, czyli aby zadziałać po prostu jako posłaniec doręczający dokument z takim oświadczeniem - nie musi mieć pełnomocnictwa. Jeśli są obawy, że pracodawca może podważać fakt, że pisemne oświadczenie pochodzi od pracownika, proponuję na tymże oświadczeniu (o wypowiedzeniu czy rozwiązaniu umowy) uzyskać potwierdzenie własnoręczności samego podpisu na oświadczeniu u notariusza (kosztuje to niewiele).