PTK- Centertel - reklamacje

odszkodowanie, zwrot towarów, reklamacja, Rzecznik Praw Konsumenta, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK)

PTK- Centertel - reklamacje

Postprzez Fragles » Pt, 26 wrz 2003, 14:29

Dwa miesiące temu zmieniałem miejsce działalności firmy i przez kilka dni nie mogłem korzystać z telefonów stacjonarnych TP.
Telefony komórkowe mam w sieci Idea w taryfie Idea Optima 15. Wszedłem na ich stronę internetową i wyświetlił mi się baner reklamujący usługę tańszych o połowę rozmów po drugiej minucie połączenia. Do aktywacji tej usługi potrzebne było wysłanie SMSa pod określony numer (opłata 2 zł + VAT).
W sytuacji przeprowadzki oferta ta wydała się bardzo interesująca i postanowiłem aktywować tą usługę na jednym z numerów. Wysłałem SMSa i zaraz dostałem odpowiedź (także SMSem) o treści: "dziękujemy, zlecenie zostało przyjęte".
Korzystając z tego telefonu miałem na uwadze zamówioną usługę. Niestety, przeliczyłem się. W rachunku nie uwzględniono zniżki, za to opłatę za SMS pobrano- jak najbardziej.
Złożyłem pisemną reklamację (bo tylko za ten numer rachunek wyniósł ponad 3000 zł).
Reklamację rozpatrzono negatywnie, gdyż rzekomo usługa ta nie jest dostępna w tej taryfie. Operator w swoim piśmie wyraził ubolewanie, że SMS informujący o przyjęciu usługi wprowadził mnie w błąd ale nie ma żadnych podstaw do uznania tej reklamacji.

Proszę o ocenę, czy operator ma rację. Moim zdaniem nie ma, gdyż nawet jeśli faktycznie przeoczyłem gdzieś uwagę odnośnie niedostępności usługi w mojej taryfie, to operator nie powinien zwrotnym SMSem potwierdzać jej przyjęcia.
Fragles
 
Posty: 0
Dołączył(a): Cz, 1 sty 1970, 02:00

Postprzez Marianna » Pt, 26 wrz 2003, 14:36

Ja z kolei zakupiłam w Idei synowi zestaw POP. Idea odmówiła aktywacji karty SIM. W Biurze Obsługi Klienta powiedziano, że zakupiona przeze mnie karta została zdeaktywowana, gdyż nie zasilono karty w terminie. Ciekawe bo zestaw był zafoliowany więc karta SIM nigdy do sieci nie została włączona. Ustaliłam ponadto, że w sieci Idea możliwe jest nawiązanie połączenia z takim numerem do jakiego mam kartę a zatem w obiegu funkcjonują dwie karty SIM z tym numerem.
Złożyłam na podstawie § 22 pkt 1 regulaminu świadczenia usług telekomunikacyjnych poprzez karty SIM z dostępnym limitem jednostek taryfowych w sieci GSM 900/1800 przez spółkę pod firmą "Polska Telefonia Komórkowa Centertel" spółka z ograniczoną odpowiedzialnością reklamację z tytułu niewykonania usług telekomunikacyjnych ale na odpowiedź jeszcze czekam. Jak się okazuje Idea ma niezły bałagan... ;)
Marianna
 
Posty: 0
Dołączył(a): Cz, 1 sty 1970, 02:00

Postprzez Marcin » Pt, 26 wrz 2003, 14:58

Sam banner to jest za mało, aby móc być przekonanym co do warunków danej usługi. Trzeba znaleźć i przeczytać odpowiednie postanowienia regulaminu.
Natomiast co do potwierdzenia przyjęcia zlecenia, to mogło mieć ono charakter techniczny, stwierdzający jego otrzymanie, natomiast nie przesądzający możliwości jego zrealizowania.
Są to jednak tylko moje przypuszczenia, nie przesądzam zasadności Twoich roszczeń.
Marcin
 
Posty: 0
Dołączył(a): Cz, 1 sty 1970, 02:00


Powrót do Prawa Konsumenta

 


  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Wyświetlone
    Ostatni post

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron