sprzeciw do nakazu zapłaty

dział poświęcony stosunkom cywilnoprawnym pomiędzy osobami fizycznymi i osobami prawnymi

sprzeciw do nakazu zapłaty

Postprzez inka » Pn, 13 maja 2002, 17:59

witam
mój wierzyciel w trybie postepowania upominawczego żąda odemnie odsetek za zwłoke w kwocie 710 zł w oprocentowaniu 0,5 % za dzien mimo obowiązujacych 20% rocznie. Nie wiazała nas zadna umowa handlowa co do powyzszonych odsetek,prócz pieczatki na f-rze która o tym informowała.
Chcę wnieśc sprzeciw ale jestem laikiem.Czy mogłby mi ktoś
pomóc?
Czy moge wniesc sprzeciw do całości pozwu czy tylko do kwoty odsetek?
Tego nie wiem.
Pozdrowienia Inka
inka
 

Postprzez Dariusz_Kowalczuk » Pn, 13 maja 2002, 18:35

Możesz dokładniej opisać sytuację ?
Twój wywód zrozumiałem tak, że wierzyciel domaga się odsetek od nieterminowych zapłat w łącznej kwocie 710 zł + od tego odsetki w wysokości 0,5% dziennie. Czy tak ?
Dariusz_Kowalczuk
 
Posty: 0
Dołączył(a): Cz, 1 sty 1970, 02:00

Postprzez inka » Pn, 13 maja 2002, 18:47

nie, źle sie wyraziłam.Kwota 710 zł to są odsetki liczone w wys.0,5 % dziennie.Przeliczone na ustawowe daja kwote 116,51.Róznica dla mnie zasadnicza.Dzieki za zainteresowanie.Inka
inka
 

Postprzez inka » Pn, 13 maja 2002, 18:52

napisze dokładniej. Nota ods. która otrzymałam opiewa na kwotę 710 zł. Wierzyciel naliczył te odsetki stosujac stawkę 0,5% dziennie.Uwazam,że bezprawnie,Dlatego chce wniesc sprzeciw. Inka
inka
 

Postprzez Marcin » Pn, 13 maja 2002, 19:59

Uważam, że Twój kontrahent może domagać się odsetek o wysokości innej niż ustawowe. Zgodnie z art. 359 kc, odsetki od sumy pieniężnej należą się tylko wtedy, gdy to wynika z czynności prawnej albo z ustawy, z orzeczenia sądu lub z decyzji innego właściwego organu. Jeżeli wysokość odsetek nie jest w inny sposób określona, należą się odsetki ustawowe.