praca a dziecko

umowy o pracę, obowiązki pracownika i pracodawcy, czas pracy, urlop płatny i bezpłatny, urlop macierzyński i wychowawczy, związki zawodowe, zwolnienia grupowe, BHP, wynagrodzenia za pracę, zatrudnianie młodocianych.

praca a dziecko

Postprzez 3m » Cz, 1 gru 2005, 19:12

:? Pracuję w firmie od 2002 roku na pełnym etacie. W marcu tego roku urodziłam dziecko, po urlopie macieżyńskim(w sierpniu), wróciłam do pracy. Zostało mi zmienione stanowisko pracy, chociaż nie dostałam nic na piśmie. Na dodatek nie zmieniono mi pensji, wspomniano tylko o premii uznaniowej. Muszę zostawać po godzniach, ponieważ pracuje przy organizowaniu szkoleń. Sytuacja jest w pracy fatalna. Zostaje mi bardzo mało czasu na kontakt z dzieckiem.
Co mogę zrobić w obecnej sytuacji? zmniejszyć godziny pracy? czy zakład musi się z tym zgodzić? Co mi radzicie?
3m
 
Posty: 0
Dołączył(a): Cz, 1 sty 1970, 02:00

Postprzez Dredd » Cz, 1 gru 2005, 19:27

Jeśłi chodzi o nadgodziny to według prawa wygląda to tak:

[kodeks pracy]
"Art. 178 § 2. Pracownika opiekującego się dzieckiem do ukończenia przez nie 4 roku życia nie wolno bez jego zgody zatrudniać w godzinach nadliczbowych, w porze
nocnej, w systemie czasu pracy, o którym mowa w art. 139, jak również delegować poza stałe miejsce pracy."
Dredd
 
Posty: 0
Dołączył(a): Cz, 1 sty 1970, 02:00

Postprzez Dredd » Cz, 1 gru 2005, 19:29

No i jeszcze tak:

[kodeks pracy]
"Art. 42 § 4. Wypowiedzenie dotychczasowych warunków pracy lub płacy nie jest wymagane w razie powierzenia pracownikowi, w przypadkach uzasadnionych potrzebami pracodawcy, innej pracy niż określona w umowie o pracę na okres nie przekraczający 3 miesięcy w roku kalendarzowym, jeżeli nie powoduje to obniżenia wynagrodzenia i odpowiada kwalifikacjom pracownika."
Dredd
 
Posty: 0
Dołączył(a): Cz, 1 sty 1970, 02:00

hm

Postprzez 3m » Cz, 1 gru 2005, 19:34

A jak to trwa ponad 3 miesiace?
3m
 
Posty: 0
Dołączył(a): Cz, 1 sty 1970, 02:00

Postprzez Dredd » Cz, 1 gru 2005, 19:39