• Porady prawne
Euro-tax.pl

Jak legalnie swiadczyc uslugi?

rejestrowanie i prowadzenie działalności gospodarczej, spółka cywilna, jawna, partnerska, komandytowa, z o.o., akcyjna, przekształcanie, podział, łączenie spółek, czynności handlowe, prawo papierów wartościowych, uczestnictwo w obrocie gospodarczym, podmioty obrotu gospodarczego, spółdzielnie, fundacje i stowarzyszenia, umowy handlowe, umowa sprzedaży konsumenckiej, umowa komisu, umowy factoringu

Jak legalnie swiadczyc uslugi?

Postprzez Zyto » Pn, 11 lip 2005, 23:20

Witam,
czy w Polsce istnieje mozliwosc legalnego swiadczenia uslug w przypadku gdy zysk wynosilby kilkaset zlotych miesiecznie? Nieoplacalne jest wtedy zalozenie wlasnej firmy, bo nie starczyloby nawet na ZUS. Chodzi mi o uslugi informatyczne - odzyskiwanie danych itp.
Od kilku dni czytam rozne ustawy, szukam informacji w internecie i wychodzi na to, ze moge jedynie zasilac szara strefe
Jestem studentem na utrzymaniu rodzicow, wiec uslugi te nie bylby moim zrodlem utrzymania.
Zyto
 
Posty: 0
Dołączył(a): Cz, 1 sty 1970, 02:00

Postprzez Esokal » Wt, 12 lip 2005, 08:26

czy w Polsce istnieje mozliwosc legalnego swiadczenia uslug w przypadku gdy zysk wynosilby kilkaset zlotych miesiecznie?

Raczej nie. To pewien ewenement bo zarabiając 1000 zł, ponad 700 zł powinieneś oddać do budżetu pod postacią różnych danin, co czyni działalność nieopłacalną. Lepiej - na zdrowy rozsądek Państwa - brać zasiłek obciążając pracujących i pracować na czarno lub leżeć "bębnem" do góry i tylko brać zasiłek.


Nieoplacalne jest wtedy zalozenie wlasnej firmy, bo nie starczyloby nawet na ZUS.

Jako student możesz płacić wyłącznie składkę zdrowotną ok. 150 zł.
Ewentualnie pozostaje każdorazowo zawieranie umów o dzieło.
Esokal
 
Posty: 0
Dołączył(a): Cz, 1 sty 1970, 02:00

Postprzez Laporteki » Wt, 12 lip 2005, 09:12

Esokal, jesteś pewien że student może płacić tylko składkę zdrowotną, prowadząc firmę? Taki przepis obowiązywał w 2004 roku, teraz już nie....
Laporteki