Komornik - odszkodowanie ?

zajęcie nieruchomości, przedawnienie spłaty, licytacje komornicze, sądowe wezwanie do zapłaty, egzekucja komornicza, windykacja należności, BIK, odzyskanie pożyczki.

cd

Postprzez Aristo2 » Cz, 19 lut 2004, 10:41

Marcin proszę Cię napisz ludzkim językiem.Nie jestem prawnikiem, nie wiem jak interpretować uzasadnienia TK.
pozdrawiam
Janek
Aristo2
 

Postprzez Marcin » Cz, 19 lut 2004, 10:51

Mówiąc w największym skrócie, sens wyroku TK sprowadza się do tego, że komornik i SP odpowiadają na zasadzie ryzyka, czyli wystarczy wykazać bezprawność zachowania komornika lub sądu w postępowaniu egzekucyjnym, bez konieczności dowodzenia winy. Ponadto odpowiedzialność odszkodowawcza nie jest uzależniona od podjęcia przez poszkodowanego działań mogących zapobiec szkodzie. Natomiast nie jestem w stanie ocenić, na ile wyrok TK ma znaczenie dla sprawy opisywanej przez Ciebie, bo nie znam dokładnie stanu faktycznego ani dokumentacji, a ponadto może być też tak, że stwierdzenie o zaniżeniu wartości nieruchomości jest tylko wyrazem subiektywnego odczucia dłużnika.
Marcin
 
Posty: 0
Dołączył(a): Cz, 1 sty 1970, 02:00

cd

Postprzez Aristo2 » Cz, 19 lut 2004, 11:00

Dzięduję ! W moim przypadku komornik nie uwzględnił jakielkolwiek wartości gruntu.-pisałem o tym powyzej.
Podpowiedz kto jest odpowiedzialny w myśl prawa bank który zaakceptował wycenę , biegły , komornik czy Sąd.?
pozdrawiam
janek
Aristo2
 

Postprzez Marcin » Cz, 19 lut 2004, 11:24

Podpowiedz kto jest odpowiedzialny w myśl prawa bank który zaakceptował wycenę , biegły , komornik czy Sąd.?


Odpowiedzialność banku jest tu mało prawdopodobna. Odpowiedzialność biegłego jest niewykluczona, natomiast komornika i Skarbu Państwa (nie bezpośrednio sądu) zalezy od tego, czy czynności organów egzekucyjnych były niezgodne z prawem. Jeśli chcesz dochodzic odszkodowania, myślę, że najlepiej byłoby sprawę skonsultować z profesjonalistą-prawnikiem.
Marcin
 
Posty: 0
Dołączył(a): Cz, 1 sty 1970, 02:00

cd