[ALLEGRO]otrzymałem towar nie zgodny z opisem

świadczenie usług drogą elektroniczną, mp3, aukcje internetowe, e-usługi, podpis elektroniczny.

[ALLEGRO]otrzymałem towar nie zgodny z opisem

Postprzez Garszczok » Pn, 23 sty 2012, 13:47

Witam serdecznie. To jest mój pierwszy post, więc proszę o wyrozumiałość.
Zakupiłem laptopa poprzez opcję "KUP TERAZ" jako osoba prywatna od osoby prywatnej.
Dogadałem się ze sprzedającym, iż koszt wysyłki ponosi sprzedający, nie interesowało mnie jaką paczą (poczta polska) wyśle towar, tylko żeby był dobrze zabezpieczony i na opakowaniu widniał napis lub nalepka "uwaga szkło".
Paczkę otrzymałem, była wysłana zwykłym priorytetem bez ubezpiecznienia ani opcji ostrożnie. Na opakowaniu nie widniał żaden napis ani nalepka o która prosiłem w e-mailu. Samo opakowanie nie wyglądało na uszkodzone, ale po odczekaniu i otwarciu paczki okazało się, iż ramka od matrycy jest pęknięta, a laptop nie chce się prawidłowo uruchomić (na aukcji było napisane, że jest w 100% sprawny). Odrazu napisałem do sprzedającego o pęknietej ramce i ze laptop nie chce sie prawidłowo uruchomić, odpowiedział iż laptopa sprawdzal przed wysyłką i był sprawny. Co mam w tej sytuacji zrobić? Sprzedajacego poinformowalem iz chcialbym oddac towar bo jest nie zgodny z opisem aukcji, lub aby naprawic uszkodzenie w serwisie na koszt sprzedajacego. Ale oczywiscie sie nie zgadza i zarzeka ze przed wysylka wszystko bylo sprawne i ze to wina poczty polskiej. Jakie mam prawa? Co mam w tej sytuacji zrobic?
Mam nadzieje ze mi pomozecie.
Pozdrawiam
Garszczok
 
Posty: 1
Dołączył(a): Pn, 23 sty 2012, 13:35

Re: [ALLEGRO]otrzymałem towar nie zgodny z opisem

Postprzez janklauzulowy » Cz, 5 wrz 2013, 10:50

W takiej sytuacji zawsze należy sprawdzić towar przy odbiorze. Są dwie możliwości - reklamacja u przewoźnika albo u sprzedawcy.
janklauzulowy
 
Posty: 7
Dołączył(a): Cz, 5 wrz 2013, 10:34
Lokalizacja: Warszawa

Re: [ALLEGRO]otrzymałem towar nie zgodny z opisem

Postprzez janklauzulowy » Cz, 5 wrz 2013, 10:53

[quote="janklauzulowy"]W takiej sytuacji zawsze należy sprawdzić towar przy odbiorze. Są dwie możliwości - reklamacja u przewoźnika albo u sprzedawcy.[/quote]

zapomniałem dodać - więcej poczytaj tutaj: http://reklamacjatowaru.pl/
janklauzulowy
 
Posty: 7
Dołączył(a): Cz, 5 wrz 2013, 10:34
Lokalizacja: Warszawa

Re: [ALLEGRO]otrzymałem towar nie zgodny z opisem

Postprzez maxs » Pt, 7 lut 2014, 07:12

Wygląda na to, że sprzęt uległ uszkodzeniu podczas transportu.
maxs
 
Posty: 14
Dołączył(a): Pt, 10 sty 2014, 16:02

Re: [ALLEGRO]otrzymałem towar nie zgodny z opisem

Postprzez werty » Cz, 10 kwi 2014, 21:43

Musisz pamiętać o tym, że to na kupującym ciąży ciężar udowodnienia, iż zakupiony sprzęt posiadał przez niego wskazaną wadę - takim dowodem byłby np. protokół otwarcia przesyłki w obecności kuriera/pracownika poczty. Szkoda, że nie otworzyłaś paczki przy listonoszu... Na Twoim miejscu próbowałbym jednak walczyć, może skontaktuj się z prawnikiem? Są portale, na których można uzyskać pomoc online. Zostawiam Ci odnośnik do podobnej aczkolwiek nie takiej samej sprawy: http://lexvin.pl/porady_prawne/6890/Zni ... na-allegro Może trochę rozjaśni Twoją sytuację...
werty
 
Posty: 6
Dołączył(a): Pt, 5 lip 2013, 00:12


Powrót do Prawo dot. Internetu, społeczeństwa informacyjnego, nowych technologii

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości