Reklamacja telefonu

odszkodowanie, zwrot towarów, reklamacja, Rzecznik Praw Konsumenta, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK)

Reklamacja telefonu

Postprzez Radek2901 » So, 4 cze 2011, 03:02

Witam

17 maja 2011 zakupiłem telefon komórkowy w Salonie Plusa. Telefon włączyłem dopiero 2 dni później [19 maja 2011]. Okazało się, że telefon jest wadliwy [gdy wchodzi się w menu, to nie można wejść w żadną funkcje;opcje, telefon nie reaguje]. Następnego dnia 20 maja wybrałem się do Salonu Plusa. Powiedziałem im że chcę wymienić ten telefon na nowy, skoro sprzedali mi wadliwy. Pani która tam pracowała przekonywała mnie, że nie może wymienić telefonu na drugi. Na nic były moje rozmowy z nią. Pokierowała mnie do serwisu gdzie miałem oddać telefon do naprawy w ramach gwarancji. Oddałem telefon, po który miałem się zgłosić za 2 tygodnie.
Dzisiaj [4.06.2011] wróciłem z tego serwisu wraz z telefonem. W Karcie Naprawy napisane jest: "Opis naprawy: Wymiana podzespołów, aktualizacja oprogramowania. Data naprawy 31.05.2011."

I teraz jest wielki problem. Telefon jest nadal wadliwy. Występują te same usterki co wcześniej. Czyli telefon nadal jest niesprawny, nie został naprawiony.

I teraz jest moje pytanie. Co ja w takiej sytuacji mam zrobić? Oddać ten telefon znowu do naprawy na gwarancji? Pewnie znowu go nie naprawią.
Czy mam prawo ubiegać się o nowy telefon, skoro został mi sprzedany zepsuty? Co mam robić. Teraz jestem tylko bardzo zdenerwowany, bo jestem już 3 tydzień bez telefonu.

Nie wiem co robić. Proszę o pomoc.
Radek2901
 
Posty: 1
Dołączył(a): So, 4 cze 2011, 03:01

Reklamacja telefonu

Postprzez Antonio » So, 4 cze 2011, 05:19

Zgodnie z ustawą z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego,
uznaje się iż
jeśli wada wystąpiła w przeciągu pół roku od zakupu, to uznaje się że wada ta istniała w dniu nabycia towaru.

Złóż im tym razem pismo o tytule" Powtórna reklamacja". Opisz problem jeszcze raz, napisz iż naprawa nic nie dała. Powołaj się na przepisy ustawy wyżej wspomnianej. Najlepiej wybrać konkretne artykuły i je przytoczyć, tak jak np. ten iż jeśli wada wystąpiła w przeciągu pół roku od zakupu, to uznaje się że wada ta istniała w dniu nabycia towaru. Możesz też napisać, iż kopię pisma otrzymuje także Rzecznik praw konsumenta, albo też stwierdzić, że w razie odmowy zakładasz sprawę cywilną
Antonio
 
Posty: 48
Dołączył(a): Wt, 31 maja 2011, 06:52


Powrót do Prawa Konsumenta

 


  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Wyświetlone
    Ostatni post

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron