zastępstwo na urlopie macierzyńskim

umowy o pracę, obowiązki pracownika i pracodawcy, czas pracy, urlop płatny i bezpłatny, urlop macierzyński i wychowawczy, związki zawodowe, zwolnienia grupowe, BHP, wynagrodzenia za pracę, zatrudnianie młodocianych.

zastępstwo na urlopie macierzyńskim

Postprzez jolka222 » Pn, 16 mar 2009, 13:07

witam

jestem nauczycielką obecnie na ulopie macierzyńskim , obecnie moja zastępczyni nie jest zadowolona ze wracam gdyż rozpoczęła staż. moje pytanie brzmi czy wracajac do pracy moze sie tak zdarzyć ze moje godziny zostaną podzielone na nas dwie by ona dokończyła staż, czy byloby to zgodne z prawem? Nie ukrywam ,że byłoby mi to nie na ręke ponieważ mniejsza ilość godzin to mniejszy zarobek. Dodam iz mam umowe na stale. pozdrawiam
jolka222
 
Posty: 0
Dołączył(a): Cz, 1 sty 1970, 02:00

Postprzez Grzech » Śr, 8 kwi 2009, 11:05

Moja skromna opinia, proszę o kogoś z większym doświadczeniem, żeby na to spojrzał:

Kodeks Pracy, Art. 186 z 4. Pracodawca dopuszcza pracownika po zakończeniu urlopu wychowawczego do pracy na dotychczasowym stanowisku, a jeżeli nie jest to możliwe, na stanowisku równorzędnym z zajmowanym przed rozpoczęciem urlopu lub na innym stanowisku odpowiadającym jego kwalifikacjom zawodowym, za wynagrodzeniem nie niższym od wynagrodzenia za pracę przysługującego pracownikowi w dniu podjęcia pracy na stanowisku zajmowanym przed tym urlopem.

Rozpoczęcie stażu przez inną osobę nie wpływa na treść Pani umowy o pracę, która przed, w trakcie, jak i po urlopie macierzyńskim się nie zmieniła.

To są przepisy ogólne. Dla pracowników oświaty ma zastosowanie Karta Nauczyciela - i tu jest ważne źródło stosunku pracy: jest Pani nauczycielem kontraktowym, mianowanym czy dyplomowanym?
Grzech
 
Posty: 0
Dołączył(a): Cz, 1 sty 1970, 02:00


Powrót do Prawo Pracy

 


  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Wyświetlone
    Ostatni post

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości