Zwrot zakupionego towaru

świadczenie usług drogą elektroniczną, mp3, aukcje internetowe, e-usługi, podpis elektroniczny.

Zwrot zakupionego towaru

Postprzez Anna_kwiatkowska » Śr, 12 gru 2007, 22:56

Witam serdecznie, mam do was zapytanie, proszę o podpowiedź. Kupiłam na Allegro ozdobę świąteczną. Zamiast dużego mikołaja dostałam 30 cm. Zapłaciłam ponad 300 zł. W dniu kiedy otrzymałam paczkę zapakowałam ją i odesłałam. Zawiadomiłam sprzedawcę że towar nie spełnił moich oczekiwań i zwracam w stanie nienaruszonym i prosze o zwrot pieniędzy na konto. Ku mojemu zdziwieniu otrzymałam email w którym wskazano mi że muszę napisać pismo w formie reklamacji i podać numer konta. Co też uczyniłam. Sprzedawca jednakże nie przyjął mojej reklamacji nakazał mi napisanie pisma odręcznie (nie elektronicznie) i przesłanie na adres. Nie zgadzam się z taka formą uważam że jest to przeciąganie w czasie i dla mnie dodatkowe koszty. Na Allegro nie ma żadnej wzmianki mówiącej o tym że w przypadku reklamacji należy pisemnie za pośrednictwem poczty zwracać się do sprzedawcy.
Co mi radzicie. Sprzedawca robi się bardzo złośliwy, niegrzeczny. Aukcja w której wzięłam udział została usunięta przez pracownika Allegro nie wiem z jakiego powodu. Dlatego nie mogę udowodnić że wymiary odbiegają od tych które zamówiłam. Proszę was o pomoc.

Treść umowy sprzedawcy z Allegro.

Przede wszystkim, jeśli nie odpowiadają Ci nasze warunki - nie licytuj! Zastanów się dobrze, zanim zalicytujesz, bowiem nie odwołujemy złożonych ofert. Według regulaminu Allegro, każdy użytkownik allegro jest opowiedzialny za swoje konto i w jego interesie jest zapewnienie bezpieczeństwa oraz uniemożliwienie korzystania z niego osobom trzecim. W przeciwnym wypadku będzie ponosił z tego tytułu konsekwencje.
Sprzedajemy tylko nowe rzeczy, chyba że aukcja stanowi inaczej.
Preferujemy wpłatę na konto za wylicytowane towary, jednakże dopuszczam również wysyłkę za pobraniem dla osób bez negatywnych komentarzy i mających pozytywny staż na allegro lub odbiór osobisty na terenie Zielonej Góry. Przy wpłatach na poczcie proszę się liczyć z tym, że transfer pieniędzy może trwać nawet do tygodnia. Na pieniążki czekamy do tygodnia po zakończeniu aukcji, w razie braku zapłaty, rozpoczynam procedurę zwrotu prowizji, zgłaszamy to na Allegro i wystawiamy negatywny komentarz.
W tytule przelewu prosimy podać swój nick, numer aukcji oraz krótki opis wygranego przedmiotu. Przyspieszy to wysyłkę i pomoże w weryfikacji.
Gdy jesteśmy stroną "sprzedającą", komentarze wystawiamy jako drudzy, gdyż mamy wówczas sygnał, że towar doszedł, a klient jest zadowolony. Gdy jesteśmy stroną "kupującą", komentarz wystawiamy po otrzymaniu towaru.
Po wygranej aukcji napisz do nas e-mail, jaką wybrałeś opcję transportu. Jeżeli zamierzasz zmienić adres wysyłki , podaj to w ciągu 15 minut od dokonania zakupu. W przeciwnym razie, wysyłamy na adres z Allegro. Zwroty: Zgodnie z ustawą z dnia 02.03.2000r o ochronie praw konsumentów (Dz. U. 2000r Nr 22 poz. 271 z późniejszymi zmianami) klient ma prawo do zwrotu zakupionego towaru w terminie 10 dni od daty otrzymania przesyłki. Towar musi być w stanie nienaruszonym - oryginalnie zapakowany oraz nieużywany. Zwrot kwoty za towar (za przesyłkę nie zwracamy gdyż z naszej strony zostało wszystko wykonane prawidłowo) następuje do 21 dni od daty otrzymania kompletnej przesyłki. W przypadku otrzymania towaru niesprawnego lub uszkodzonego, zastrzegamy sobie prawo odmowy zwrotu kwoty pieniężnej. Towar taki odsyłamy na koszt klienta.
UWAGA! Zanim zdecydujesz się wystawić negatywa, skontaktuj się z nami, gdyż zawsze istniej polubowne wyjście z niemalże każdej sytuacji. Jesteśmy gotowi Ci pomóc.
Nie odpisujemy na smsy - na E-maile zaś bardzo chętnie :).
Anna_kwiatkowska
 
Posty: 0
Dołączył(a): Cz, 1 sty 1970, 02:00

Zwrot zakupionego towaru

Postprzez loco » Śr, 12 gru 2007, 23:54

Czy licytowałaś, czy tez może skorzystałaś z opcji KT? Czy sprzedawca jest przedsiebiorcą? Czy Ty kupiłaś towar do celów prowadzonej działalności gospodarczej?

Umowa sprzedawcy z Allegro to Regulamin Allegro, a nie to, co (chyba) cytujesz....
Pzdr.
loco
 
Posty: 0
Dołączył(a): Cz, 1 sty 1970, 02:00

Zwrot towaru zakupionego przez internet

Postprzez Anna_kwiatkowska » Cz, 13 gru 2007, 09:20

Kupiłam przez Kup teraz, nazwa firmy:
Milena Piec Firma Handlowa "Modnes"
Wołodyjowskiego 8
65-124 Zielona Góra
lubuskie
Polska

nie prowadzę działalności gospodarczej, zakupiłam jako osoba cywilna, ot ozdoba na balkon, "która miała pięknie rozświetlić balkon".

Umowa którą powyżej zacytowałam znajduje się na stronie sprzedawcy, dlatego też posiłkuje się tym zapisem.

Ale tam nic nie pisze że reklamacja będzie uwzględniona dopiero po pisemnym (za pośrednictwem poczty) skontaktowaniu się ze sprzedawcą. Czy regulują to inne przepisy. Ja oczywiście wyślę ten list, napiszę i podpiszę się (co jest oczywiste), ale chodzi mi o zasadę.
Anna_kwiatkowska
 
Posty: 0
Dołączył(a): Cz, 1 sty 1970, 02:00

Zwrot towaru zakupionego przez internet

Postprzez loco » Cz, 13 gru 2007, 10:13

Nie wysyłaj żadnego pisma z reklamacją - wyślij informację o odstąpieniu od umowy na podstawie cytowanych już zapisów ustawy i odeślij na swój koszt zakupiony przedmiot. Należy ci się zwrot ceny towaru, bez kosztów wysyłek.
loco
 
Posty: 0
Dołączył(a): Cz, 1 sty 1970, 02:00

Zwrot towaru zakupionego przez internet

Postprzez Anna_kwiatkowska » Cz, 13 gru 2007, 20:35

Dziękuję serdecznie!
Anna_kwiatkowska
 
Posty: 0
Dołączył(a): Cz, 1 sty 1970, 02:00


Powrót do Prawo dot. Internetu, społeczeństwa informacyjnego, nowych technologii

 


  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Wyświetlone
    Ostatni post

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron