pokrewieństwo a zatrudnienie

umowy o pracę, obowiązki pracownika i pracodawcy, czas pracy, urlop płatny i bezpłatny, urlop macierzyński i wychowawczy, związki zawodowe, zwolnienia grupowe, BHP, wynagrodzenia za pracę, zatrudnianie młodocianych.

pokrewieństwo a zatrudnienie

Postprzez dorcia » Wt, 10 lip 2007, 18:29

Witam, proszę o poradę.
Pracuję jako sprzątaczka w Szkole Muzycznej, od 1 września nie zostanie przedłużona mi umowa, ponieważ nowym dyrektorem tejże szkoły został mój kuzyn. stwierdził, że nie podpisze ze mną umowy, gdyż nie może zatrudnić rodziny. Moje pytanie brzmi:
- jaki jest pomiędzy nami stopień pokrewieństwa ( moja mama i jego mama są siostrami);
- do jakiego stopnia pokrewieństwa może zatrudnić rodzinę?
- i czy są na to jakieś przepisy, jeśli tak to proszę o podanie ich. Z góry dziękuję.
dorcia
 
Posty: 0
Dołączył(a): Cz, 1 sty 1970, 02:00

pracownik samorządowy

Postprzez dorcia » Wt, 10 lip 2007, 22:07

czy ktoś zna odpowiedz na moje zapytanie/
dorcia
 
Posty: 0
Dołączył(a): Cz, 1 sty 1970, 02:00

Postprzez kier_as » Wt, 10 lip 2007, 22:26

czy ktoś zna odpowiedz na moje zapytanie/

Nie sadzę, aby zatrudnienie na tym etacie, a tym bardziej przedłużenie zatrudnieni było ograniczone pokrewieństwem. Moze kuzyn po prostu Cię nie lubi. A może jest palantem i nie chce by pani sprzątająca mówiła do pana dyrektora po imieniu?
kier_as
 
Posty: 0
Dołączył(a): Cz, 1 sty 1970, 02:00

Postprzez Darek » Śr, 11 lip 2007, 11:18

W zakresie zainteresowania ustawodawcy "kierownikiem jednostki organizacyjnej gminy", jakim jest m.in. dyrektor szkoły, pozostają: małżonek, wstępni, zstępni oraz rodzeństwo.

W kwestii ograniczeń w zatrudnieniu, dotyczy to tylko małżonków i niektórych stanowisk i wynika z art. 24f ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 roku, Nr 142, poz. 1591 z późn zm.).
Darek
 
Posty: 0
Dołączył(a): Cz, 1 sty 1970, 02:00

Postprzez kier_as » Śr, 11 lip 2007, 23:14