zmiana regulaminu, rozwiazanie umowy, kto jest winny?

prawo pomocy publicznej, prawo energetyczne, prawo telekomunikacyjne, prawo obrotu instrumentami finansowymi, nadzór bankowy, zasady podejmowania działalności gospodarczej przez przedsiębiorców zagranicznych, Skarb Państwa oraz jednostki samorządu terytorialnego; nadzór organów państwa nad przedsiębiorcami, komercjalizacja, prywatyzację.

Postprzez Marcin » Śr, 8 gru 2004, 01:05

Np. aparat za 1 zł ?
Marcin
 
Posty: 0
Dołączył(a): Cz, 1 sty 1970, 02:00

Postprzez disappear » Śr, 8 gru 2004, 01:28

podejrzewam, ze tak... chociaz w tym przypadku, telefon kosztowal o wiele wiecej...

Wlasnie wyczytalem bardzo ciekawa rzecz, a mianowicie w momencie gdy operator podwyzsza ceny, nie mozna wypowiedziec bezkarnie umowy, poniewaz jest zastrzezenie do art. 57 § 6.

art. 61 § 5:
W razie podwyższenia cen usług telekomunikacyjnych dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych jest obowiazany, z wyprzedzeniem co najmniej jednego okresu rozliczeniowego, do powiadomienia:
1) o tym abonentów na pismie;
2) innych niż abonenci użytkowników poprzez podanie tego do publicznej wiadomosci.


art. 61 § 6:
W przypadku, o którym mowa w ust. 5 pkt 1, abonent powinien zostać poinformowany także o prawie wypowiedzenia umowy z powodu braku akceptacji podwyższenia cen, a także o tym, że w razie skorzystania z tego prawa dostawcy publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych nie przysługuje roszczenie odszkodowawcze, z zastrzeżeniem art. 57 ust. 6.


Natomiast w art. 59 § 2, nie ma zadnego nawiazania do art 57 § 6, wynika wiec chyba jednak, iz mozna rozwiazac umowe w momencie zmiany regulaminu, bez zadnych roszczen ze strony operatora :)
disappear
 
Posty: 0
Dołączył(a): Cz, 1 sty 1970, 02:00

Postprzez Gandalf » Śr, 8 gru 2004, 01:44

Nie za bardzo rozumiem w czym problem: przeciez jak jest promocja to są jakieś gratisy czy obniżki (to jest ta ulga z art. 57 § 6). A to oznacza, że operator dopłaca do czegoś - z reguły to jest telefon. A że operator nie instytucja charytatywna to po to jest minimalny okres umowy i co za tym idzie chce się zabezpieczyć przed jej rozwiązaniem w trakacie tego okresu. I po to jest art. 57 § 6. Jak sie korzysta z promocji to trzeba liczyć sie z ograniczeniami.

A co do 59 § 2:
1. należałoby przeczytać dokładnie cały regulamin i upewnić się że w innych przepisach nie ma o tym mowy;
2. jest jeszcze kwestia czy roszczenie z 57 § 6 to roszczenie odszkodowawcze;
3. ewentualnie 57 § 6 to wyjątek od 59 § 2.

Co Ci w tym nowym regulaminie nie pasuje ? - bo jak płacisz rachunki regularnie to chyba nie sądzisz, że nagle kaucję każą wnieść.
Gandalf
 
Posty: 0
Dołączył(a): Cz, 1 sty 1970, 02:00

Postprzez krzysiek_pl » Śr, 29 gru 2004, 20:56

Tak wyglada odpowiedz PlusGSM na zlozone wypowiedzenie przez jednego z uzytkownikow (oczywiscie powodem wypowiedzenia byl brak akceptacji zmian w regulaminie swiadczenia uslug telekomunikacyjnych):

"Szanowni Panstwo,

W zwiazku z otrzymanym pismem, dotyczacym rezygnacji z uslug swiadczonych przez Polkomtel SA, pragniemy Panstwa poinformowac, iz rozwiazanie umowy dla numeru xxx nastapi z dniem 01/01/2005, zgodnie z zachowaniem 30-dniowego regulaminowego okresu wypowiedzenia.

Przypominamy rowniez, iz umowa zostala podpisana w ramach oferty promocyjnej, w ktorez zobowiazywali sie Panstwo nie rozwiazywac jej przez okres 24 miesiecy. Zgodnie z postanowieniami regulaminu promocji, rozwiazujac umowe przed uplywem wyznaczonego okresu sa Panstwo zobowiazani do uregulowania oplaty umownej w wysokosci 1000PLN"

Z tego wynika iz Polkomtel ma gleboko w d.... obowiazujace obecnie prawo, w szczegolnosci art. 59 ust. 2 PT. A moze tak naprawde zyjemy w jakims kraju bezprawia?
krzysiek_pl
 
Posty: 0
Dołączył(a): Cz, 1 sty 1970, 02:00

Postprzez ccicci » Wt, 11 sty 2005, 02:10

Tam siedzą prawnicy młokosi, którzy liczą na niewiedzę klienta i straszą . o tych praktykach winien być zawiadomiony rzecznik praw konsumeta i urząd nadzoru telekomunikacji. Tak na marginesie kara umowna i odszkodowanie to dwie zupełnie inne sprawy. Odszkodowanie należy się tylko wtedy, gdy wystąpiła szkoda i poszkodowany musi wykazać(wyliczyć) ile konkretnie ta szkoda wyniosła. Karę umowną płaci się w umówionej kwocie w określonej umową sytuacji niezależnie czy szkoda wystąpiła czy nie.
ccicci
 
Posty: 0
Dołączył(a): Cz, 1 sty 1970, 02:00

Postprzez copaccabana » So, 17 lut 2007, 15:17

http://www.adwokatdubyna.pl

Adwokat Adam Dubyna Kancelaria Adwokacka


Kancelaria Adwokacka w Gdyni – doradztwo prawne, kompleksowa obsługa prawna i pomoc prawna oraz reprezentacja osób fizycznych, Firm i Instytucji krajowych i zagranicznych. Gdynia, Gdańsk, Sopot, Trójmiasto.
copaccabana
 
Posty: 0
Dołączył(a): Cz, 1 sty 1970, 02:00

Postprzez loco » So, 17 lut 2007, 17:32

copaccabana - a tańczą tam też przy rurze?
loco
 
Posty: 0
Dołączył(a): Cz, 1 sty 1970, 02:00

Poprzednia strona

Powrót do Prawo Gospodarcze Publiczne

 


  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Wyświetlone
    Ostatni post
  • Zerwanie umowy z PTK
    przez alex1957 » Pt, 16 lip 2004, 01:06
    2 Odpowiedzi
    1515 Wyświetlone
    Ostatni post przez mromer Zobacz najnowszy post
    Śr, 23 mar 2016, 17:37

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron