Renta rodzinna i student

KRUS, ZUS, emerytury, zasiłki dla bezrobotnych, ubezpieczenia zdrowotne, opieka i pomoc społeczna, rehabilitacja inwalidów, stypendia socjalne, opiekę nad sierotami, renty, ubezpieczenie chorobowe,

Renta rodzinna i student

Postprzez rudy » Cz, 22 wrz 2005, 15:19

Mam 22 lata, jestem studentem 2 roku i właśnie zmarł mój ojciec. Pracował w Zakładzie Karnym i od ponad roku pobierał emeryturę. Chcę starać się o rentę rodzinną.
Pytania:
1. ile wyniesie renta rodzinna ?
2. do końca studiów pozostało mi 4 lata, czy rentę będę dostawał do ich ukończenia ?
3. czy będę otrzymywał rętę rodzinną jeśli po skończeniu tychże studiów będę chciał podjąć kolejne, tym razem zaoczne ?


dziękuje za pomoc
rudy
 
Posty: 0
Dołączył(a): Cz, 1 sty 1970, 02:00

Postprzez Darek » Cz, 22 wrz 2005, 23:18

Wszystkim uprawnionym członkom rodziny przysługuje jedna łączna renta rodzinna, która w razie konieczności dzielona jest w równych częściach między uprawnionych, i tak:
- dla jednej osoby uprawnionej - 85% świadczenia, które przysługiwałoby zmarłemu;
- dla dwóch osób uprawnionych - 90% świadczenia, które przysługiwałoby zmarłemu;
- dla trzech i więcej osób uprawnionych - 95% świadczenia, które przysługiwałoby zmarłemu.

Obecnie najniższa renta rodzinna wynosi 562,58 zł.

Dzieci uprawnione są do renty rodzinnej do ukończenia 16 roku życia lub 25 roku życia, jeśli się uczą oraz bez względu na wiek, jeśli stały się całkowicie niezdolne do pracy przed 16 rokiem życia lub w czasie nauki w szkole do ukończenia 25 roku życia.
Jeżeli dziecko osiągnęło 25 lat będąc na ostatnim roku studiów, prawo do renty przedłuża się do zakończenia tego roku studiów.
Darek
 
Posty: 0
Dołączył(a): Cz, 1 sty 1970, 02:00

Postprzez Marcin » Cz, 22 wrz 2005, 23:26