• Porady prawne
Euro-tax.pl

Prawidłowe powierzenie mienia w sklepie.

rejestrowanie i prowadzenie działalności gospodarczej, spółka cywilna, jawna, partnerska, komandytowa, z o.o., akcyjna, przekształcanie, podział, łączenie spółek, czynności handlowe, prawo papierów wartościowych, uczestnictwo w obrocie gospodarczym, podmioty obrotu gospodarczego, spółdzielnie, fundacje i stowarzyszenia, umowy handlowe, umowa sprzedaży konsumenckiej, umowa komisu, umowy factoringu

Prawidłowe powierzenie mienia w sklepie.

Postprzez kalinosiu » Wt, 2 gru 2003, 22:55

Witam
Prosze o pomoc, jak prawidłowo powierzyć mienie do zwrotu lub wyliczenia, w sklepie spożywczym. Zatrudniam 4 kasjerki - sprzedawczynie, pracyjące na dwie zmiany.
Pozdrawiam
kalinosiu
 
Posty: 0
Dołączył(a): Cz, 1 sty 1970, 02:00

Postprzez Marcin » Śr, 3 gru 2003, 00:46

Zapytałeś bardzo ogólnie, a nie zamierzam robić tu wykładu :). Odsyłam zatem do lektury przepisów art. 124 i nast. kp. oraz rozporządzenia RM z dnia 4 października 1974 r. w sprawie wspólnej odpowiedzialności materialnej pracowników za powierzone mienie (tekst jednolity: Dz. U. 1996 r. Nr 143 poz. 663).
Poniżej wklejam wzór umowy o wspólnej odpowiedzialności materialnej - może go wykorzystasz...

Umowa o wspólnej odpowiedzialności materialnej
zawarta dnia ...................................................... w .......................................................................
pomiędzy .....................................................................................................................................
(nazwa i siedziba pracodawcy)
zwanym dalej pracodawcą, reprezentowanym przez .........................................................................
(imię i nazwisko, stanowisko)
a Panem(nią)... .............................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
(imiona, nazwiska i adresy pracowników)

zwanymi dalej pracownikami, o następującej treści:

§ 1
Pracodawca powierza łącznie pracownikom mienie, znajdujące się w ...............................................
wyszczególnione w spisie inwentaryzacyjnym sporządzonym na dzień ............................................ stanowiącym załącznik do umowy, jak również mienie, które zostanie powierzone w czasie trwania
umowy przez pracodawcę, z obowiązkiem wyliczenia się z tego mienia.

§ 2
Pracownicy podejmują się łącznie pieczy nad powierzonym mieniem, określonym w § 1, z obowiązkiem wyliczenia się z tego mienia i przyjmują wspólną odpowiedzialność materialną za szkodę spowodowaną powstaniem niedoboru w powierzonym im łącznie mieniu pracodawcy.

§ 3
Za szkody spowodowane powstaniem niedoboru w powierzonym mieniu pracownicy ponoszą odpowiedzialność w częściach następujących, określonych procentowo od wartości szkody:
....................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................
(imiona i nazwiska pracowników oraz procentowy stosunek odpowiedzialności)

§ 4
Każdemu z pracowników przysługuje prawo wglądu w rachunkowość pracodawcy dotyczącą rozliczenia powierzonego mienia oraz prawo do udziału w przyjmowaniu i wydawaniu mienia.

§ 5
W sprawach nie uregulowanych niniejszą umową, a dotyczących jej przedmiotu, stosuje się przepisy Kodeksu pracy oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 4 października 1974 r. w sprawie wspólnej odpowiedzialności materialnej pracowników za powierzone mienie (Tekst jednolity: Dz. U. 1996 r. Nr 143 poz. 663).

§ 6
Wszelkie zmiany zawartej umowy wymagają formy pisemnej.

§ 7
Umowa została sporządzona w ........................................................... egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron.
Marcin
 
Posty: 0
Dołączył(a): Cz, 1 sty 1970, 02:00


Powrót do Prawo Gospodarcze i Handlowe

 


  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Wyświetlone
    Ostatni post

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron