ewidencja czasu pracy

umowy o pracę, obowiązki pracownika i pracodawcy, czas pracy, urlop płatny i bezpłatny, urlop macierzyński i wychowawczy, związki zawodowe, zwolnienia grupowe, BHP, wynagrodzenia za pracę, zatrudnianie młodocianych.

ewidencja czasu pracy

Postprzez Gosia1 » Pn, 13 gru 2004, 12:25

Czy ktoś może mi doradzić jak powinna wyglącać ewidencja czasu pracy? Czy taka ewidencja jest obowiązkowa w każdym zakładzie pracy, gdzie można znaleźć informacje na ten temat. Bardzo proszę o podpowiedź, sprawa jest niezwylke pilna.
Gosia1
 
Posty: 0
Dołączył(a): Cz, 1 sty 1970, 02:00

Postprzez ines20 » Pn, 13 gru 2004, 12:37

Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 28.05.1996 r. w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika

(publikacja: Dz. U. z 1996 r. nr 62, poz. 286, z 2002 r. nr 214, poz. 1812 oraz z 2003 r. nr 230, poz. 2293)

§ 8. trza przeczytać
ines20
 
Posty: 0
Dołączył(a): Cz, 1 sty 1970, 02:00

Postprzez Gosia1 » Pn, 13 gru 2004, 14:51

Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 28.05.1996 r. w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika

(publikacja: Dz. U. z 1996 r. nr 62, poz. 286, z 2002 r. nr 214, poz. 1812 oraz z 2003 r. nr 230, poz. 2293)

§ 8. trza przeczytać



Przeczytałam.
Nadal nie wiem czy w firmie, która zatrudnia mniej niż 20 pracowników taka ewidencja jest obowiązkowa, i jaką ona powinna mieć formę.
Gosia1
 
Posty: 0
Dołączył(a): Cz, 1 sty 1970, 02:00

Postprzez Gosia1 » Pn, 13 gru 2004, 17:26

Jeszcze jedna rzecz, moze ktoś mi podpowie. Czy jak firma zmienia siedzibę to powinna zrobić jakiś aneks do umowy o pracę z kazdym pracownikiem. Jak Waszym zdaniem to powinno wyglądać?
Gosia1
 
Posty: 0
Dołączył(a): Cz, 1 sty 1970, 02:00

Postprzez muchomorek » Pn, 13 gru 2004, 22:40

Jak Waszym zdaniem to powinno wyglądać?


Miejsce wykonywania pracy to istotny element umowy o pracę, ale nie zawsze jest to związane z siedzibą pracodawcy. Zmiana miejsca pracy - czasem w granicacach administracyjnych miasta, może znacznie utrudnić dojazd do pracy z miejsca zamieszkania. Pracownik może odmówić podjęcia pracy w nowym miejscu.

Wypowiedzenie zmieniające (art 42 kp).

Art. 42. § 1. Przepisy o wypowiedzeniu umowy o pracę stosuje się odpowiednio do wypowiedzenia wynikających z umowy warunków pracy i płacy.
§ 2. Wypowiedzenie warunków pracy lub płacy uważa się za dokonane, jeżeli pracownikowi zaproponowano na piśmie nowe warunki.
§ 3. W razie odmowy przyjęcia przez pracownika zaproponowanych warunków pracy lub płacy, umowa o pracę rozwiązuje się z upływem okresu dokonanego wypowiedzenia. Jeżeli pracownik przed upływem połowy okresu wypowiedzenia nie złoży oświadczenia o odmowie przyjęcia zaproponowanych warunków, uważa się, że wyraził zgodę na te warunki; pismo pracodawcy wypowiadające warunki pracy lub płacy powinno zawierać pouczenie w tej sprawie. W razie braku takiego pouczenia, pracownik może do końca okresu wypowiedzenia złożyć oświadczenie o odmowie przyjęcia zaproponowanych warunków.

§ 4. Wypowiedzenie dotychczasowych warunków pracy lub płacy nie jest wymagane w razie powierzenia pracownikowi, w przypadkach uzasadnionych potrzebami pracodawcy, innej pracy niż określona w umowie o pracę na okres nie przekraczający 3 miesięcy w roku kalendarzowym, jeżeli nie powoduje to obniżenia wynagrodzenia i odpowiada kwalifikacjom pracownika.
muchomorek
 
Posty: 0
Dołączył(a): Cz, 1 sty 1970, 02:00

Postprzez shuehos » Śr, 15 gru 2004, 04:25

Nadal nie wiem czy w firmie, która zatrudnia mniej niż 20 pracowników taka ewidencja jest obowiązkowa, i .


(Art. 281.Kp ) Kto, będąc pracodawcą lub działając w jego imieniu:

6) nie prowadzi dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych pracowników
- podlega karze grzywny.
shuehos
 
Posty: 0
Dołączył(a): Cz, 1 sty 1970, 02:00

Postprzez Marcin » Śr, 15 gru 2004, 19:36

Jeszcze jedna rzecz, moze ktoś mi podpowie. Czy jak firma zmienia siedzibę to powinna zrobić jakiś aneks do umowy o pracę z kazdym pracownikiem. Jak Waszym zdaniem to powinno wyglądać?


Zależy to od tego, na ile szczegółowo jest w umowach określone miejsce wykonywania pracy. Jeśli jest to konkretny adres, zmiana umowy jest niezbędna. Jeśli zaś jako miejsce świadczenia pracy wpisano na przykład Warszawę, zmiana adresu w obrębie tego samego miasta nie wymaga wprowadzania zmian do umowy. Od zmiany adresu trzeba odróżnić zmianę siedziby (wg art. 41 kc, jeżeli ustawa lub oparty na niej statut nie stanowi inaczej, siedzibą osoby prawnej jest miejscowość, w której ma siedzibę jej organ zarządzający). Zmiana adresu nie musi być równoznaczna ze zmianą siedziby.
Marcin
 
Posty: 0
Dołączył(a): Cz, 1 sty 1970, 02:00

Postprzez Marcin » Śr, 15 gru 2004, 19:40

Nadal nie wiem czy w firmie, która zatrudnia mniej niż 20 pracowników taka ewidencja jest obowiązkowa


Jest obowiązkowa u każdego pracodawcy - art. 94 pkt 9a i art. 149 § 1 kp.
Marcin
 
Posty: 0
Dołączył(a): Cz, 1 sty 1970, 02:00


Powrót do Prawo Pracy

 


  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Wyświetlone
    Ostatni post

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości